Een groot aquarium!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van patrickenmarike - WaarBenJij.nu Een groot aquarium!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van patrickenmarike - WaarBenJij.nu

Een groot aquarium!!

Door: Webmaster

06 November 2006 | Thailand, Bangkok

Hoi,

Toen we uit Myanmar kwamen waren we allbei niet zo lekker. De details besparen we, maar bij de gedachte aan fried rice werden we al misselijk. We zijn 1 week in Patong gebleven en hebben daar alleen maar Westers voedsel gegeten zoals pizza, schnitzles en steak. Uiteraard is dat ook niet altijd even best als je maag-darmstelsel de laatste bacterein aan het wegwerken is. Maar inmiddels zijn we wel weer begonnen met Thais voedsel, wat hier natuurlijk eigenlijk veel beter is dan het Westerse voedsel.
Patong is een heel toeristisch plaatsje op het hele toeristische eiland Phuket. Overal restaurants, hotels, massaaaaage, bars, winkels enz. En dat brengt ook wel weer enige gezelligheid met zich mee. Er was ook een soort festival bezig met een hoop live muziek en andere gezelligheid.

Omdatwe al van verschillende mensen onderweg gehoord hadden dat duiken toch wel een erge mooie bezigheid is, hebben we in Patong een duikcursus gedaan.
De 3 daagse paddy open water course. Dat betekende 1 ochtend in het klaslokaal, 1 middag in het zwembad en 2 dagen op de boot om 4 duiken te doen.
De theorie is niet al te ingewikkeld en ook het duiken ging ons aardig af( net als het examen !! ). Als je maar rustig blijft doorademen gaat er weinig mis.
We zijn in de buurt van Patong naar een eiland geweest en hebben daar de wereld zoals in een mooi aquarium mogen aanschouwen. Langs de boot zagen we nog een aantal dolfijnen duiken, wat wil een mens nog meer.
Na de cursus mogen we ons certified divers noemen en kunnen we overal gaan duiken, als je maar een buddy meeneemt (dat betekent voor ons gewoon een dive instructeur die bekend is in de omgeving waar we willen duiken).
Daarna hebben we de boot naar Ko Phi Phi genomen, het zijn eigenlijk 2 eilanden die door een smalle landstrook met elkaar verbonden worden. Je kan op bepaalde plekken aan beide kanten de oceaan zien. Dit eiland is ook bekend geworden omdat tijdens de tsunamie dit kleine eiland erg getroffen was. Wat wij hiervan nu kunnen zien is dat de moedige lokale bevolking, samen met hulpverleners, een hele hoop weer op hebben weten te bouwen. Er staan alweer een aantal nieuwe resorts en de bars en restaurants zijn weer geopend.

We hebben de verjaardag van Patrick in stijl gevierd. Ons bungaloowtje is boven op een heuvel gebouwd en we hebben ongeveer het mooiste uitzicht over de baai. Beneden is een zwembad aanwezig, dat wanneer je in het water ligt en over de rand heenkijkt, je een super uitzicht hebt over de oceaan en het strand. Met een coctailtje in de hand, dat noemen wij genieten!!!

Vandaag hebben we weer gedoken. Twee kleine eilandjes hier vlak in de buurt zijn hier uitstekend geschikt voor. Mooie kleurige koralen, allerlei supergave vissen in verschillende kleuren en verschillende grootte. Voor iedereen die de film Finding Nemo heeft gezien, al die vissen die je daar ziet rondzwemmen, bestaan dus echt.
Ook een mooie grote schildpad gleed onder ons voorbij, echt super gaaf. Alsof je op bezoek bent in een aquarium, maar dan wel een hele grote en mooie!

We denken dat we op dit mooie eiland nog even blijven plakken. Ons vliegtuig naar Australie vertrekt op 12 november vanaf Krabi. Dus we kunnen hier nog wel even genieten.
Voor iedereen waar de jaloezie nu iets naar boven komt drijven , skip de foto's. Voor de rest, op de foto's is het mooi, maar in het echt is dat ook zo!!

Veel liefs Patrick en Marike

• 06 November 2006 - 15:56

Marielle:

WOW WOW WOW!!!
    Dat ziet er echt geweldig uit!
    Patje nog gefeliciteerd!
    Lekker genieten nog van Thailand en voor zondag goede vlucht naar Oz!

Dikke kus vanuit een koud en nat NL!
    Marielle

• 06 November 2006 - 17:16

Kees En Lia Haverkam:

Patrick en Marike,

Als ik jullie verhaal lees en de foto's bekijk, moet dit wel een heel speciale verjaardag zijn geweest. Zo te lezen in jullie verhaal voelen jullie je uitstekend thuis onder water. Ik denk vaak tijdens dat marathonschaatsen in de laatste ronden aan Patrick in vorige seizoenen. Daar stond hij zeker boven (bevroren) water. Maak er nog een hele mooie periode van, met veel massaaaaaaaaaaaaaaages.

Groeten,

Lia en Kees.

• 06 November 2006 - 19:03

Patricia:

Tja, wat zal ik zeggen. Jaloezie is een groot woord maar ik krijg wel een bepaald gevoel in mijn buik als ik jullie verhalen lees en de foto's zie!!!! Wat een vrij gevoel moeten jullie hebben, het straalt ervan af! Ik hoef niet te schrijven: geniet ervan, dat doen jullie dubbel en dik zo te zien..PS: kan ik de foto's van de zonsondergang nabestellen?! Helemaal super, profwerk!! PS2: Joost vraagt of jullie Nemo voor hem mee willen nemen....ik heb hem geprobeerd uit te leggen dat Nemo daar woont en niet naar Nederland wil!
    X de Natjes

• 06 November 2006 - 21:26

Fred:

patrick nog van harte met je verjaardag!!geen verkeerde manier om het op zo'n relaxte manier te vieren. nu australie, ik ben benieuwd! gr fred en chantalxx

• 07 November 2006 - 07:49

Meike En Sander:

Echt heel gaaf dat jullie nog steeds lekker aan het reizen zijn! Ziet er ook super uit. Voor ons lijkt het al weer een half jaar geleden, en we zijn duidelijk alweer toe aan onze nieuwe reis.

Geniet ervan!
    groetjes Meike en Sander

• 07 November 2006 - 20:21

Anja En Fred:

hoi patrick en marike,

Patrick gefeliciteerd met je verjaardag.
    leuk al die plaatsen die jullie bezoeken een heleboel daarvan klinken ons erg bekend in de oren.Ieder doet zijn reis op zijn eigen manier maar veel dingen zullen we wel ongeveer hetzelfde beleeft hebben.Onze leukste ervaringen waren doorgaans de dingen buiten de platgetreden paden, de dingen waar je het meeste moeite voor moest doen en waar we soms een beetje tegenop zagen, de moeite werd altijd beloond. Hebben jullie dezelfde ervaring?
    groetjes Anja Fred

• 08 November 2006 - 11:30

Duncan En Ytje:

Better let dan net (beter laat dan nooit).
    Patrick nog van harte met je verjaardag.....
    Jarloers...ja dus........heeeeeel erg....hihihi.....Enjoy....

• 08 November 2006 - 20:45

Sirin En Peter:

Hai Marike en Patrick,

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag Patrick!
    Is het allemaal uit te houden..hahahahaha Geniet ervan!
    Groetjes

• 09 November 2006 - 22:28

Tanja:

Hoi Patrick en Marike,
    Heb vanavond van Syl het adres van jullie site gekregen en heb de hele avond zitten lezen. Super!!! Blijf jullie vanaf nu volgen.

• 10 November 2006 - 09:51

Carrie Visser:

Wij volgen jullie verhalen nog steeds. Super !En om maar weer in herhaling te vallen: wat en schitterende foto's !!
    Hele goede reis naar Australië.

Rob en Carrie

• 11 November 2006 - 11:47

Nin En Martin:

Hoi kanjers,

weer een leuk verhaal en prachtige foto's.
    Voor morgen wens ik jullie een goede vlucht toe en tot ziens.

Veel liefs,
    Martini

• 12 November 2006 - 07:52

Yvette:

Ik ben nog lang niet jarig, maar ik vind sinterklaas of kerst een hele goede reden om ook iets te gaan vieren.....in een bungalow.....met zo'n uitzicht!!!

• 14 November 2006 - 20:15

Koos &Tineke:

Geniet wat je kunt op deze geweldige reis en schrijf hierover een boek. Bij deze ingetekend.