Als een god in Frankrijk ehhh de Seychellen - Reisverslag uit Victoria, Seychellen van patrickenmarike - WaarBenJij.nu Als een god in Frankrijk ehhh de Seychellen - Reisverslag uit Victoria, Seychellen van patrickenmarike - WaarBenJij.nu

Als een god in Frankrijk ehhh de Seychellen

Door: Webmaster

01 Mei 2007 | Seychellen, Victoria

Ja hallo daar!!!
Iedereen een beetje genoten van het mooie weer op koninginnedag?? Helaas is hier geen ambassade waar ze een feestje geven dus wij hebben het rustig gehouden dit jaar! Marike liep uiteraard wel met haar oranje t'shirt met de opdruk:Queen for a day. Maar dat effect is hier toch anders.
En inderdaad Bas, van de Seychellen word je zo lui als wat. Maar we hebben ons van het strand gehezen, en een internetcafe opgezocht.
We hebben de afgelopen twee weken op een iets andere manier vakantie gevierd dan die 11 maanden daarvoor. We werden naar het vliegveld in Johannesburg gebracht door de aardige dame van ons hostel. Alletwee hadden we onze enige lange broek aan, waarvan de naden nog net niet scheuren door het vele wassen (en dus uitkneden) op de hand. En waarvan de moddervlekken van onze wandeltocht in Kruger er gelukkig nog net uitgewassen waren. Marike zag verdacht veel vrouwen met beautycase, mooie jurk, keurige hakjes en het haar mooi in de krul. Maar goed dat gaat de pret niet bederven. Onze gore tex schoenen (waar de modder van Kruger dus nog wel op zat) zijn veeeel comfortabeler. Met een paar uur vertraging kwamen we in het donker aan op Mahe, het grootste eiland van de Seychellen. We herkende onze rugzakken als snel tussen al die samsonite koffers. Tja bijna iedereen werd keurig opgehaald, maar onze naam stond nergens tussen. Dus we namen een taxi naar Beau Vallon, daar moest het gaan gebeuren, en we werden bij een hotel afgezet.
Ha ha, we vroegen een leuk klein guesthousje, maar die wist de taxichauffeur niet. Bepakt met de rugzak, in de hitte stonden we daar al bezweet aan de receptie. Met wat argwanende ogen vroeg de vrouw naar onze reservering.
"Hebben we niet", Oh than you pay 240 dollar per night.
Hi hi, dat wordt dus verder zoeken. Uiteindelijk hebben we een hotel gevonden waar de prijs iets redelijker was, zullen we maar zeggen. Maar he, dan heb je dus wel al tijdens het ontbijt een uitzicht op het witte strand en de turquoise zee.
De volgende dag gingen we nog even verder kijken of er nog een andere mooie optie om te slapen was, en jawel gevonden maar direct weer verlaten. Goedkoopste kamer 560 euro.
We hebben heerlijk 6 dagen in hetzelfde hotel gezeten. Om de hoek zat de duikschool dus daar vandaan zijn we een paar dagen wezen duiken. Slecht 5 tot 15 minuten zaten we van verschillende mooie duiksites af. Dus ook dat was prima.
We zijn 1 dag met een autootje het hele eiland rondgetoerd. Het bestaat voornamelijk uit regenwoud en bergen, maar als je daar dan uitkomt, kom je op verschillende mooie witte strandjes, met steeds weer die mooie blauwe zee (van 29-30 graden). De mensen hier zijn van blank tot lichtbruin tot heel donker. Het is een mengeling van Europees, Afrikaans, Indisch en whatever. Eerst waren hier de Fransen, daarna bemoeiden de Engelsen zich met dit paradijs, en ondertussen werden er slaven uit Afrika overgebracht en arbeiders uit India. Ze spreken hier dan ook Frans ,Engels en Creools (een soort Frans maar dan met "de Franse slag")
De mensen hier lijken het vakantie tempo aangenomen te hebben (of nemen wij in de vakantie gewoon hun tempo aan?) Alles gaat heerlijk rustig. En niemand lijkt zich hier druk te maken (muv de taxichauffeurs die je proberen op te lichten en de geldwisselaars).
Na 6 dagen zijn we weer met de rugzak op de bus ingestapt om naar Victoria te gaan, vanwaar de boot naar een ander eiland ging. Ze kijken je echt met verbaasde ogen aan, als je daar zo rondloopt, maar je moet wat om die oplichters van een taxichauffeur te mijden. We zijn met de boot naar Praslin gegaan, dit lijkt op Mahe, maar dan nog rustiger. Ook daar in een hotelletje beland aan het strand, zodat je van het zwembad naar de zee looopt en dan weer terug gaat naar de stretcher. De meeste zullen zich wel afvragen hoe wij het daar hebben kunnen uithouden met dat niks doen, maar het duiken is een zeer geschikte bezigheid. Dus ook op Praslin hebben we een aantal mooie duiken gemaakt. En zo weer de diverse schildpadden, haaien, octopussen, zebravissen, dolfijnen (zelfs tijdens een duik!), stingray's, nemo's enz bekeken. Eigenlijk is het onder water 1 groot natuurreservaat waar wij als mens een kijkje kunnen nemen, maar waar we niet horen. Na een uur onder water laat je al die vissen weer lekker met rust (dan is de zuurstof bijna op).
We zijn nog een dagje wezen fietsen op la Digue, weer een eilandje verder. Ha ha goeie grap. Na de eerste berg zaten we alletwee al in de verzuring (rustig omhoog fietsen dat willen we niet, en lopen al helemaal niet). Maar dat werd dus afzien.Wordt tijd dat we daar weer eens wat aan gaan doen!!!!
Uiteindelijk zijn we weer met onze luie kont naar Mahe gegaan, en hebben ons genesteld op de stretcher. Vandaag bestond onze dag dus zo'n beetje uit zwemmen in zwembad, de zee, boekje op de strecher, frisbeeen (ja actief) en weer afkoelen in de zee (van nog steeds 29 graden).
Maar we gaan dit goddelijke paradijs weer verlaten. Morgen vroeg stappenb we weer op het vliegtuig naar Jo'burg, we worden weer opgehaald door die aardige dame van het hostel en gaan ons daar een dag vermaken. Dan vliegen we door naar de Victoria falls en gaan we weer lekker als backpacker door het leven!!
Maar voor mensen die echt willen genieten van mooie strandjes, beetje duiken, relaxen enz, dan zijn de Seychellen een aanrader (oh ja, de kosten dat is een heikel punt, maar met een beetje uitzoeken hoef je lang geen miljonair te zijn om hier te genieten).

We hopen dat ons gekraakte huisje binnenkort toch vrijkomt, want de tickets zijn echt geboekt.
Dan kunnen we gauw iedereen weer zien, inclusief de nieuwe wereldburgers!! Want in Alkmaar is Kyan geboren, de gezonde zoon van Tien en Nicolette. En in Edam is Sien de gelukkige, de dochter van Anneke en Erik!!

Veel liefs Patrick en Marike

• 01 Mei 2007 - 14:28

Marielle:

Where are the pictures?

Qday was super, heerlijk genieten met het o zo mooie weer in NL!

Tot snel zou ik zo zeggen!

Dikke kus!

• 01 Mei 2007 - 18:38

Lija:

Lieve Marike en Patrick.
    het schiet op, dan kunnen we jullie verhealen ook echt horen. Wat een geweldige en ook afwisselende reis zo. Als ik jong was..... Maar ik ben niet ontevreden. Ik heb er alleen wat meer jaren over gedaan om zoveel te zien.
    Ik kijk nu destemeer uit naar de vakantie in Afrika. Anne (dochter van Petra) is nu in Namibië. De gezinnen breiden zich hier uit. Ook Judith en Sierk hebben een zoon gekregen, Sven.
    Het is hier overigens ook geweldig weer en als je het ziet kan je hier ook volop genieten. Maar toch......
    Lieve groeten Lija en Dik

• 01 Mei 2007 - 20:09

Sirin En Peter:

Wat een prachtige foto's!!! Wat lief met die schildpad, echt super!!!
    Jullie hebben mooie dingen meegemaakt, leuk om op terug te kijken!

Groetjes

• 02 Mei 2007 - 01:47

Klijntjes Downunder:

Decadent!!!!!! (maar wel eeerrrruuuugg lekker natuurlijk). Het is echt turquoise hoor; je wilt toch nooit meer in de Noordzee zwemmen?
    Het is inderdaad mooi onder water, maar ook ik ben er van overtuigd dat wij mensen er niet thuis horen. Toen wij een paar keer van die "grote" jongens zijn tegengekomen onder water (die zich gracieus (en snel) voortbewegen, terwijl jij onder water voort"ploetert"), wist ik zeker dat wij dat wij daar niet thuishoren. Veel plezier weer als backpacker (zal dat weer ff tegenvallen!)
    Groetjes,
    Gerard, Margreet, Okki en Jette

• 02 Mei 2007 - 16:16

Maud En Bas:

Heee, DAT hadden we toch niet willen missen, zo'n mooi verhaal. Hartstikke bedankt Patrick voor je uitwijdingen.

Wij zijn ook wel weer toe aan een mooi beetje strand als we jullie foto's zo zien. Niet te geloven zo mooi.

Dat wordt lang sparen als we daar OOIT nog willen komen....maarja, dan zouden wij ons net als jullie maar als vreemde eenden in de bijts voelen tussen al die 'tutjes met koffers en rokkerijen...', hahaha.

Geniet ze.

• 03 Mei 2007 - 14:14

Marielle:

Mooie foto's :-) !

• 05 Mei 2007 - 16:28

An:

Wauw!!! Tja wat kun je er meer van zeggen... Wat een heerlijkheid!
    Hier ook alles goed. Sien eet, slaapt, poept en huilt. Tja, alles wat ze moet kunnen doet ze goed. Tis een schatje. Met mij ook alles goed, voel me weer helemaal de oude (eigenlijk na 5 dagen al).Dus ook wij genieten volop!
    Tot de 18-e!!!!
    Kus An, Er en Sien

• 07 Mei 2007 - 19:50

Yvette:

Zo te lezen hebben jullie lekker genoten van alle luxe. Geniet nog even van het "ouderwets backpacken" want voor jullie het weten is het echt voorbij.
    Ik krijg ook weer zin om te duiken als ik jullie belevenissen zo lees. Zal er alleen nog even op moeten wachten. Hier is niet zoveel moois te zien in het onderwaternatuurreservaat.

• 16 Mei 2007 - 16:57

Old Cracker:

dont worrie evriting at home is clean and you are welkom in a garden with gras
    verder de pot op en geloof mij je zal niet meer door je nest zakken is gerepareerd en je kan maffen maf kezen ik hoop de volgende keer dat wij nog eens een kans krijgen groeten en tot ziens en oja eric hulsie is in de zang finale die maffe boer is steen goed en ik zeg nu dooooeeeeiii