bitter-sweet - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van patrickenmarike - WaarBenJij.nu bitter-sweet - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van patrickenmarike - WaarBenJij.nu

bitter-sweet

Door: Webmaster

20 Mei 2007 | Nederland, Amsterdam

Hallo iedereen,

Onze terugreis naar Nederland ging een stuk sneller dan de laatste treinreis.
Nu zitten we dan weer in de vertrouwde omgeving, alsof het allemaal een grote mooie droom is geweest.

Even een paar statistieken over onze trip:
We hebben 18 verschillende landen bezocht. We zijn de tel kwijtgeraakt wat betreft de hoeveelheid kilometers.
We hebben op 244 verschillende plekken geslapen, waarvan 118 nachten in verschillende hostels, 2 nachten op een boot, 3 nachten in een vliegtuig of op het vliegveld, 101 verschillende campings, 14 nachten in de trein en 6 nachten in de bus.
Bijelkaar zijn we 5 dagen niet lekker geweest (echt ziek zijn we niet geweest). Slechts 2 keer een kater gehad (tsja die rum van 75 ct is niet goed voor de hoofdpijn).
We hebben 2978 muskieten en 5943286 sandflies waarvan we 962 bulten hebben gekregen.
Er zijn slechts 5 zonnebrillen gesneuveld.
10 lekke banden, 1 keer zonder benzine gestaan en 2 verkeersboetes (zuid Afrika en Nieuw Zeeland), 8 keer de auto moeten aanduwen.
Er is 1 chocoladereep gestolen en 2 batterijen met de oplader.
We hebben slechts 1 keer iets gegeten waarvan we echt niet weten waar dat uit bestond (uiteraard in China).

Nu wordt het tijd om ons weer met wat serieuzere zaken bezig te gaan houden, but no worries, er komt wel weer een dag dat we de rugzak pakken.

Veel liefs Patrick en Marike

• 20 Mei 2007 - 21:22

Jasper:

AMEN!

Wat zal het onwijs raar zijn als jullie morgen, in jullie eigen bed wakker worden!

Gelukkig hebben jullie dit avontuur met een goede gezondheid afgesloten.

Tot snel!

• 20 Mei 2007 - 22:39

Klijntjes Downunder:

Voor je het weet zit je weer in een ritme en lijkt het jaren geleden dat je al die mooie dingen gezien en gedaan hebt, maar deze ervaring neemt niemand jullie meer af!!!!!!
    Groetjes
    Gerard, Margreet, Okki en Jette

• 21 Mei 2007 - 04:40

Chantal:

Welkom terug in Nederland!
    Het was ook voor ons een avontuur jullie te mogen volgen.

Groetjes Chantal

• 21 Mei 2007 - 06:16

Harry Laagland:

Een prachtige reis en bedankt voor de leuke en onderhoudende verslagen. geeft een drive om na ons pensioen veel te reizen. Succes met de overgang naar het werk.

Groet,

Harry

• 21 Mei 2007 - 07:48

Maaike En Ramon:

Welkom weer in Nederland.

Wat een gek idee na zo'n lange tijd weer terug te zijn. Nou succes met het weer wennen aan de hollandse happen etc.

groeten Maaike

• 21 Mei 2007 - 08:37

Duncan En Ytje:

Jeetje,
    Nu al weer terug????
    Kan het me bijna niet voorstellen.
    Het was super leuk om jullie op jullie avontuur te volgen.

Groetjes Duncan en Ytje

• 21 Mei 2007 - 10:13

Q & Q:

Welkom terug in Nederland. Hoop dat jullie weer een beetje kunnen wennen aan het "serieuze leven". We hebben meegenoten van de reis, ontzettend leuk om om deze manier op de hoogte te kunnen blijven.

groeten,
    Kees en Marian

• 21 Mei 2007 - 11:54

Stefanie En Ivar:

Jaja, serieuzere zaken, ik had em anders goed zitten vrijdagnacht... hahaha

Misschien kunnen we het goedmaken met een potje (serieus) tennis? :-)

Liefs van ons en heeeeel gezellig dat jullie weer terug zijn

• 21 Mei 2007 - 13:01

Marielle:

Welcome back in NL!
    Het was een plezier om jullie mooie verhalen en foto's te mogen volgen het afgelopen jaar!
    Ik ben net terug in NL, de Bourgogne was super!
    Hoop dat jullie een beetje kunnen A-climatiseren en hoop jullie snel weer te zien!

Dikke kus Marielle

• 21 Mei 2007 - 14:22

Arjen:

Oh! dus je gaat weer serieus trainen? We gaan binnekort wel weer even een duurritje doen. Kan ik je er eindelijk affietsen. Bedankt voor de leuke verhalen en mooie foto's. Dit nemen ze jullie niet meer af. adios!

• 21 Mei 2007 - 14:34

Bas En Maud:

Hee lieve mensen,

leuke opsomming om zo even te lezen, al zegt het eigenlijk heel weining denk ik. Juist die kleine dingetjes tijdens je reis zijn het die hetzo bijzonder maken. (spreek nu ook voor mezlef, maar misschien ook voor jullie).
    Ik denk nu bijvoorbeeld aan het moment boven op de MT. Ngura*&%&^$%(hoe je het ook schrijft) toen jij Marike, mij manipuleerde om verder die krater op te klimmen, met informatie die je NET 5 minuten daarvoor van mijzelf had vernomen.

Ik kon je zo van die berg afdonderen op dat moment, hahaha....maar dat maakte het wel bijzonder.

Oh, en een klein advies voor meneer Harry Laagland als ik zo vrijblijvend mag zijn. Dat pensioen is nog een heel eind weg en misschien haalt u het wel nooit.....misschien toch maar die reisplannen wat eerder ten uitvoer brengen. Daar zult u geeeeeeen spijt van krijgen, vraag maar aan P en M.

Tot snel jongens,

Baske (en Maudje)

• 21 Mei 2007 - 16:58

Arjan En Helena:

Welkom terug in Nederland!!
    We hebben jullie telkens gevolgd, echt heel gaaf om jullie verhalen te lezen!
    Wij genieten zelf nog na van een heerlijke reis naar Nieuw-Zeeland, zijn van plan om snel nog een keertje weg te gaan!!

Misschien tot ziens,

een vriendelijke groet

Arjan en Helena

• 21 Mei 2007 - 18:04

Sirin En Peter:

Hallo Marike en Patrick,

Welkom terug in Holland!!!!!!!!
    Het was erg leuk om jullie reisverslagen te lezen en ik ga het missen!
    Maar wie weet...

Groetjes

• 21 Mei 2007 - 19:24

Oldman:

gelukkig zijn jullie weer heel en hopelijk gezond weer terug in holland,en ik hoop dat jullie tevreden en gelukkig terug kijken naar de verleden tijd die nu achter je ligd ,ergens hopen wij dat je ersnel weer bij bent want het gewone leven moet weer aanvangen ,in ieder geval hoop ik per soonlijk dat jullie ondanks de reparatie tog een keer door je nest zakken dat moet er tog bij mij uit daaag he en welkom

• 22 Mei 2007 - 10:53

Annemieke:

Wilde jullie even laten weten dat ik het geweldig leuk heb gevonden jullie avonturen te kunnen volgen!!

• 22 Mei 2007 - 13:11

An:

Nu op naar de sleur...!
    Tot zaterdag, gezellig!!!
    X

• 22 Mei 2007 - 15:03

Syl:

Statistieken voor de komende tijd:
    feestjes!!!!
    48 cola-vieuxtjes
    62 biertjes
    3 katers
    3 verschillende bedden
    en zo kan ik er nog wel een paar bedenken....

hihi, wat zal het een heerlijke zomer worden!

Welkom thuis!

Syl

• 22 Mei 2007 - 15:28

Wil Van Bakel:

Welkom thuis wij gaan zondag 3 weken naar turkeye ook leuk hopen jullie snel te zien

• 22 Mei 2007 - 20:39

José Laan:

Goed dat jullie weer terug zijn.
    Kom gauw eens langs zou ik zeggen.

Groeten van ons.

• 23 Mei 2007 - 08:19

Bram En Ria:

Heerlijk dat jullie weer thuis zijn. Gewoon weer even bellen met elkaar als je wil,al zitten wij nog in Turkije. Nog 10 dgn en dan zijn wij ook weer thuis,gezellig. we hebben genoten van jullie prachtige verhalen en foto's en van het heerlijke samenzijn in Namibie. gr vanaf de markt ın Konakli.

• 23 Mei 2007 - 14:24

Jitske, Ron En Aukje:

Wij zijn net als iedereen erg blij dat jullie weer thuis zijn. We hebben genoten van de verhalen en foto's. (nog steeds trouwens). liefs Ron, Jitske en een knuf van Aukje

• 25 Mei 2007 - 12:01

Sandra:

Dag luitjes, jullie zijn er weer! Vaak aan jullie gedacht.Helaas weinig kunnen volgen ivm mijn gezondheid. Hoop jullie snel te zien!!!!
    Liefs Sandra, Andres en Thomas....ja,ja hoop kindjes bijgekomen he!

• 31 Mei 2007 - 13:33

Bas En Maud:

Jaaa, hallooo,

daar zijn we nog even. WIj vroegen ons af of er nog een psychologisch verslag gaat volgen van jullie eerste week thuis, tweede week, derde etc. en hoe DE SLEUR zoals iemand het omschreef julie weer in zijn/haar greep pakt.
    Of lukt het jullie om daar uit te blijven.

Wij zijn zeer benieuwd. En na hoe al die 48 vieuxtjes-cola en kratten bier bevalen zijn op zaterdag!

Mazzel

Nog 16 daagjes voor ons en dan zijn WIJ er ook weer.

Knuffel van ons