Moskou - Reisverslag uit Moskou, Rusland van patrickenmarike - WaarBenJij.nu Moskou - Reisverslag uit Moskou, Rusland van patrickenmarike - WaarBenJij.nu

Moskou

Door: Webmaster

14 Mei 2006 | Rusland, Moskou

Hoi,
Allereerst, Marielle: het wennen aan niets moeten gaat heel snel!! En voelt heerlijk.
Na een paar heerlijke dagen in zonnig Turkije werd het dan echt tijd om op pad te gaan. De laatste dag op weg naar het vliegveld zouden we nog 1 keer rustig van een Turkse maaltijd genieten. Nadat we ballen gehakt en 1 pizza hadden besteld moesten we erg lang wachten en kregen we dus 3 pizza's voorgschoteld. Snel dan maar 2 pizza's in servetten gerold en nog vlug naar het vliegveld. Daar nog een keer afscheid genomen van Bram en Ria, blijft lastig dat afscheid nemen.
Toen moesten we ons dus echt tussen de Russen gaan begeven.
Het vliegtuig leek in eerste instantie mee te vallen, maar onderweg kwamen we er achter dat alle stoelen los zaten, er vreemde draadjes uit de stoelpoten staken, de Russen roken op het toilet, bellen en rondlopen tijdens de start, en de fles baileys zo aan de mond zetten. De bemanning was overigens uiterst vriendelijk.

De douane duurde wat lang, uiteraard waren we ongeveer de laaste die er doorheen kwamen.
We werden door een grote Rus opgewacht en die bracht ons na een heel chique hotel en door de draaideuren van Boon Edam konden we lekker ons bedje op gaan zoeken.
De volgende ochtend hebben we heerlijk genoten van een Russisch ontbijtbuffet, bestaande uit ballen gehakt, gebakken aardappels, spaghetti, omeletten, bloemkool. Gelukkig ook wat brood en gekookte eieren, en last but not least een chocolade fontein waar je fruit ( en wij dus ook cake en koekjes)onder kan dompelen.

Moskou zelf is een mooie stad. Een veelzijdigheid aan mensen, veel grote mensen, hippe maar ook kleurrijke/schaars geklede mensen. Veel bierdrinkende mensen op straat en tussen de hippe jeugd ook af en toe een oma die blikjes moet opscharrelen om nog wat te verdienen.
We hebben uiteraard het Kremlin bekeken, een mooie en verzorgde vesting maar zodra je van het zebra pad afwijkt komt er een politieagent met fluit om je te corrigeren.
De Basiliuskathedraal is in het echt ook schitterend (de kathedraal met veel verschillende kleuren bollen die altijd op het nieuws is achter de reporter, zie foto) Verder rond het Rode plein was het gisteren erg gezellig, schitterend weer, muziek buiten en overal mensen die een beetje rondhangen, chillen.
We hebben ook twee leuke grote parken met een soort kermis bezocht, Gorki park en de All Russian exhibition park. Leuk om te bezoeken en opnieuw mensen te bekijken.
Verder een leuke markt met veel souvenirs (die we helaas niet allemaal kunnen kopen) bij Izmaylovsky park (metro 3).
Dan heb je gelukkig ook nog leuke winkelstraten zoals de Arbat (a la Ramblas in Barcelona)
Het grootste probleem is de taal. Uit de taal en het schrift is echt niets te maken. Dit resulteerde dan ook in een dure grap in het restaurant, waar achteraf bleek dat we voor bijna 60 euro aan vis hadden opgegeten. Was wel erg lekker, maar de rest van de week wordt het dus droog brood ha ha.
Toch zijn de meeste mensen wel vriendelijk en behulpzaam en met handen en voeten of ons vertaal computertje komen we er wel uit. De vertaalcomputer kan voorgeprogrammeerde zinnen zeggen in vele talen, en het werkt! Wel met wat gelach erbij maar zo lukte het wel om bijvoorbeeld de metro te vinden.

Morgen gaan we met de trein op pad naar Ekatarineburg 26 uur, krijgen onze voeten eindelijk weer wat rust!

De groeten

• 14 Mei 2006 - 19:01

Jitske:

Prachtige foto's en heerlijk om jullie verhaal te lezen. Kus

• 14 Mei 2006 - 19:03

Martin En Nini:

De vis is inderdaad duur betaald, maar wel heel erg leuk om jullie op deze manier te volgen, dikke kus Nien
    Opm. Nu jullie er toch zijn willen jullie een fles Wodka voor me meenemen? Groet, Martin

• 15 Mei 2006 - 06:28

Henk En Rita:

Ha die Marieke en Patrick. Erg leuk jullie reisverslag en de mooie bijgesloten foto's. Goeie reis verder en we zien weer uit naar het volgende verslag.

• 15 Mei 2006 - 06:54

Patrick En Marike:

Die vodka sturen we op!!

• 15 Mei 2006 - 08:36

Stefanie:

Mooie foto's! Enne, jullie zijn alweer veelste bruin! Heerlijk zeg! Ben erg benieuwd hoe de trein reis is?! Liefs, Stefanie

• 15 Mei 2006 - 19:26

Yvette:

hoi hoi

Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen. De plaatsen die jullie bezichtigd hebben staan ook zeker op mijn verlanglijstje. Jullie belevenissen zijn voor mij nu al een voorproefje van wat mij te wachten zal staan. Over precies 9 weken zal ik mijn eerste nacht in Moskou gaan doorbrengen.
    Veel plezier in de trein. Ik ben erg benieuwd naar jullie eerste ervaringen van deze lange rit.
    Groetjes Yvette

• 16 Mei 2006 - 15:45

An:

Hidies,
    Wat een gek idee evengoed dat jullie nu helemaal daar zitten! Moskou lijkt me erg apart, maar wel te gek om er een keer rond te lopen ja... T moest er alleen wat warmer zijn! (hi hi) Succes met het 26 uur stil zitten, moet een enorjjme opgave voor jullie zijn. Hier in Edam alles ok. Syl is ook op vacance met Hennie, dus wel wat saai. Maar we hebben de eerste BBQ hier al wel gehad op Playa de Bult... Oh ja, heb je je gewone oude mailadres nog Marik?(voor dit soort onzinnige info...!)X

• 19 Mei 2006 - 10:46

Marielle:

Goed zo!!!!! hahahaha!

Weer super om jullie belevenissen te lezen!

Dikke kus!