Novosibirsk - Reisverslag uit Novosibirsk, Rusland van patrickenmarike - WaarBenJij.nu Novosibirsk - Reisverslag uit Novosibirsk, Rusland van patrickenmarike - WaarBenJij.nu

Novosibirsk

Door: Webmaster

22 Mei 2006 | Rusland, Novosibirsk

Hoi,

We zijn weer een stukje verder gekomen met de trein en wel 3343 km van Moskou. De treinreis ging weer perfect op tijd. Nu hadden we weer een nette zeer behulpzame Rus als coupe genoot, jammer dat de communicatie wederom moeilijk verliep. Ons hotel in Novosibirsk was wel erg duur terwijl de kamer erg tegenviel. We moesten nog 1 dag bijboeken dus gingen de volgende dag direct op zoek naar een ander hotel. Dit hadden we gauw gevonden en we besproken een kamer voor de volgende dag. Daarna Novosibirsk weer rondgelopen. Ook wel een aardige Russische stad met mooie grootse en statige gebouwen/monumenten afgewisseld weer met grote grijze flatgebouwen.
's Avonds zijn we naar een ballet (ja jullie lezen het goed) voorstelling geweest in het grootste opera gebouw van de wereld. Het was een soort sprookjes voorstelling dus voor ons soort volk goed te begrijpen. En echt wat ze kunnen is best knap.
Ook hadden we al een natuurhistorisch museum bezocht dus wat betreft culturele zaken hebben we aardig ons best gedaan. Na het ballet hebben we nog een coronaatje gedronken in een Mexicaanse bar op ons tweejarig trouwen.
De volgende dag bepakt en bezakt naar het andere hotel waar ze ons direct weer wegstuurde, er zat een chagerijnige ouwe tang die liever geen buitenlanders in het hotelletje wilde. Ze stuurde ons weer naar het hotel waar we vandaan kwamen. Zij ging al bozer kijken en wij bleven staan en bleven op onze vertaalcomputer drukken dat we een twee persoonskamer wilde. uiteindelijk gaf ze toe en nadat we de duurste kamer geweigerd hadden kregen we de kamer die we wilde.
Het zijn aparte mensen, de ene Rus is supervriendelijk en behulpzaam, de andere is zo chagerijnig als het maar kan. Veel lachen zie je ze in ieder geval niet doen.
Maar goed daarna gingen we weer op pad en hebben we een mooie skipiste gezien midden in de stad. Twee kleine afdalingen met twee veroeste sleepliftjes. Denk niet de moeite waard om hiervoor Oostenrijk of Frankrijk in te ruilen (zie foto)
Vanavond gaan we weer lekker de trein in, hobbelend gaan we dan naar Irkoetsk/Lake Baikal ( 2 nachten en 1 dag.
Ton en Carla, nog een goede reis en we horen graag hoe jullie China vinden.

• 22 Mei 2006 - 12:45

Marielle:

Naar het ballet, wat leuk!!!
    enne uiteraard gefeliciteerd met jullie 2 jarig huwelijk!!! Dat jullie samen heeeeeeeeeeeeeeeel oud mogen worden!!!

Dikke kus!

• 22 Mei 2006 - 17:46

Pa Kleijne:

novosibirsk ik was er gisteren nog op mijn kogomiata 24 versnelling fiets dus geen kapsonis maken ,veel geluk en tot de volgende keer goede reis

• 22 Mei 2006 - 19:06

Sirin En Peter:

Hai Marike en Patrick,

Nog gefeliciteerd met jullie twee jarige huwelijk! Semmy bijt in mijn tenen(onze kitten!!)

Groetjes

• 22 Mei 2006 - 19:59

Henk En Rita:

Weet je waar ik ineens aan moest denken toen ik jullie verslag las met al die Russische plaatsnamen ? Aan een liedje van doctorandus P : "We zijn op weg naar Omsk en de weg daarheen is lang. En daarom vullen wij de tijd met feestelijk gezang. Intussen gaat zich iets bewegen op de achtergrond. Iets donkers en iets talrijks en dat lijkt me ongezond." Gek hé ! Groetjes, veel plezier !!

• 23 Mei 2006 - 06:10

Sander En Meike:

Goede reis naar Irkutsk en sla het hostel Baikal over! Lake Baikal is echt heel mooi, probeer de route van de oude trans siberie spoorlijn te nemen.succes
    groetjes Meike en Sander

• 23 Mei 2006 - 08:44

Wick:

Heya hier je kleine neefje. Zit inmiddels aan 3 reisverslagen tegelijk vast. Iedereen lijkt wel aan het reizen. Leuk te lezen hoe het jullie vergaat. Inderdaad mooie sleeplift. Er ligt zelfs nog sneeuw bij. :P Groetjes vanuit een groen Oostenrijk.

• 23 Mei 2006 - 13:03

Stefanie:

Hi Dushi's,

Lachen zeg die sleepliftjes.. wat een andere wereld als je die foto's bekijkt.
    Is het daar eigenlijk nog koud? Zo te zien wel op de foto's. Veel liefs!

• 23 Mei 2006 - 13:03

Stefanie:

Hi Dushi's,

Lachen zeg die sleepliftjes.. wat een andere wereld als je die foto's bekijkt.
    Is het daar eigenlijk nog koud? Zo te zien wel op de foto's. Veel liefs!

• 23 Mei 2006 - 15:02

Syl:

Hellootjes!!! :-)
    Hoeveel dagen zitten jullie nou al zo'n beetje te treinen? Valt het mee? Hoe ging die van Guus Meeuwis ook alweer? haha.
    'Shereve' (Turks ja!) op jullie huwelijk!!!
    Zelf net terug uit Greece, heerlijk was het. Vandaag weer in de file op de A10, hoe kan het ook anders ;-(
    Liefs van Syl en kus

• 23 Mei 2006 - 18:16

Duncan En Ytje:

Als eerste van harte gefeliciteerd met jullie 2 jarige huwelijk.....
    Het is echt super om te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben, had het ook niet ander gedacht hoor...hihihi...
    Ook erg leuk om jullie avontuur te volgen, en de foto's geven helemaal een goed beeld...

Groetjes Duncan en Ytje

• 24 Mei 2006 - 07:42

Mariska En Erik:

Hé nichtje van mij, natuurlijk ook nog gefeliciteerd met jullie 2 jarig huwelijk. Wij hebben onze wintersport, na het zien van de foto´s, omgeboekt van Kirchberg naar Novisibirsk. Veel plezier!!!

• 24 Mei 2006 - 14:06

Lia En Kees:

Wat leuk om al de spannende verhalen te lezen en te zien! nog een paar uur en we vliegen gewoon!! weer naar Kreta waar we wel erg veel zin in hebben.
    Geniet van de heerlijke tijd we nemen een ouzo op jullie in Griekenland ook op jullie trouwdag al weer 2 jaar, van ons maar niet te spreken (ruim 28)
    veel plezier,
    veel liefs Kees en Lia

• 25 Mei 2006 - 12:17

Hannie:

Hoi lieve zwervers,
    Ik volg jullie op je wereld reis en sla alles op. Misschien bundel ik dan de émails en plaats zelf de foto's erbij.Nogmaals een beetje jaloers blijf ik. Gerard en ik zijn aan de voorbereidingen voor onze reis in mei 2007 ( min. 6 weken )naar Algerije begonnen.Dus waarover klaag ik eigenlijk.Misschien verschijnt er ooit een boekje van jullie over deze reis. Wie weet ???
    Verder een goede reis. liefs van Hannie.

• 25 Mei 2006 - 16:01

Tineke Schmitz:

Hoi Patrick en Marike,
    Ik heb net voor het eerst jullie site bekeken. Hartstikke leuk is dat om te zien wat jullie allemaal meemaken en ook de foto's zijn prima te ontvangen.Ik ben gewoon jaloers op jullie en zou best meewillen. Misschien komt dat er nog een keer van. Veel plezier, mooi weer en geniet er maar van.

• 26 Mei 2006 - 10:25

Mary En Erwin:

hallo Patrick en marike,

Blij dat we ons hebben aangemeld.
    Fantastisch om zo jullie reis te volgen.

Gr Mary en Erwin