No worry!! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van patrickenmarike - WaarBenJij.nu No worry!! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van patrickenmarike - WaarBenJij.nu

No worry!!

Door: Webmaster

27 November 2006 | Australië, Airlie Beach

Haai!!

Vorige keer hadden we wel weer een heel verhaal volgekletst, maar dan lees je het terug en dan blijkt dat we niet geschreven hebben dat we de heide hebben zien branden. Door de droogte vliegt er hier nog weleens iets in de fik, en het is de droogste periode sinds in ieder geval 100 jaar. En dat Marike bij Daily Waters een herbelevenis kreeg van Irak, qua temperatuur, Patrick weet nu ook hoe het is om het echt warm te hebben. Nou is daar een hele gezellige pub dus dat probleem is niet zo heel groot. Ook hebben we het niet gehad over het museumpje van de flying doctors, wat een droombaan! Maar Peter, no worry ik ga niet naar de luchtmacht hoor.

Dan gaan we maar weer verder met waar we gebelevn waren. Cairns, de schone stad met brede wegen, weinig verkeer, huizen met aardige veranda's en een hoop campings. De steden, wegen en huizen doen hier een beetje Amerikaans aan. Helaas geen mooie historie, maar dat kan ook niet in 150 jaar.
We wilden hier gaan duiken bij de Great Barrier Reef! Dus bij verschillende bureau's geinformeerd, en in tegenstelling tot Azie hoef je hier niet af te dingen. Alle trips hebben een vaste prijs, de duurdere hebben mooiere boten en gaan verder weg. Dus we hebben maar voor de mooiste spot gekozen met een superdeluxe katamaran. Als je het doet moet je het goed doen. We zijn via een mooie kustweg naar het noorden gereden, Port Douglas. En vandaar naar the outer reef gevaren, met een hoop wind dus de kotszak lag binen handbereik. De geboorteplaats van Nemo, en we hebben een hoop neefjes en nichtjes gezien! En wat een koraal, echt je kijkt je ogen uit. Alle kleuren en vormen, met daartussen een hoop grote vissen, white tip shark, schildpadden echt cool! De laatste duik werden we vergezeld van een mooie grote vis (soort??) die bij ons bleef gedurende de hele duik en die je gewoon aan kon raken, aaien en een arm om leggen, echt lache.
De volgende dag hebben we onze camper opgehaald, we hebben nu geen cinqa maar een cheeta die ons brengt waar we willen (althans dat hopen we). Nou An we doen hier even een fotootje bij van ons mooie tentje, maar daarnaast staat onze camper. Laten we zo zeggen, het valt best op maar hij functioneert. En het tentje was ook prima totdat we de auto inleverde en we onze tassen en andere rotzooi ook in dat tentje moesten proppen. Met de voeten over de blikjes cola, hoofd tussen de koekepan en bestek en op een ontploft luchtbedje waren we best blij met onze mooie camper.
WE zijn vanuit Cairns naar Mission beach gereden. Helaas kwamen we er na 1 uur achter dat de was nog aan de waslijn hing. En het was voldoende was om daarvoor terug te keren. In het donker kwamen we dus bij mission beach aan. Daar hebben we op de meest simpele campsite de bus geparkeerd. We hoorden op de achtergrond de oceaan wel het strand opspoelen, maar het uitzicht zagen we nog niet. Dat was dus het eerste wat we de volgende dag in het zicht hadden, het strand!! Echt super.We hebben daar wat rondgelopen en zijn weer verder afgezakt naar het zuiden. Onderweg nog geluncht in een van de national parks, dat is het voordeel van je eigen vervoer hebben. Op een mooi plekje, met om je heen alleen maar groen, muggen mieren en ontzettend mooie vogels, hebben we wat gegeten. Daar nog gezwommen, althans Patrick, Marike vond het wel best nadat ze allerlei ienimini bloedzuigertjes zag.
Daarna verder naar Townsville. Een rustig plaatsje met een leuke haven. Ook hier ziet de winkelstraat eruit zoals bij ons een mooi winkelcenrtum eruit ziet. Maar desondanks ziet het er wel mooi uit. We kwamen op de camping weer 2 Schotten tegen met wie we een beetje doorgezakt zijn in Phnom Penh (eeuwen geleden!).
Om wat af te koelen zijn we gaan zwemmen, dit gebeurt tussen zogenaamde stingernetten. Er zitten hier best enge beesten in dit Aussie en daar zijn stingers er 1 van. Dus je kunt niet alle mooie stranden gewoon afrenen zonder eerst geinformeerd te hebben of dat veilig is.
Townsville was ook weer een plek om te gaan duiken. Er ligt daar namelijk een wrak, de Yongala en dat scheen erg mooi te zijn. Dus wij weer op een bootje, lekker gammel deze keer. En inderdaad na 3 uur varen werden we weer beloond met een super duikspot. Het wrak ligt op een grote zandvlakte en is volledig begroeid met koraal. Omdat dit het enige vruchtbare plekje is van dat gedeelte wemelt het er van de vissen. Ook onze eerste manta ray gespot. Het mooie is met zo'n wrak is dat je eerst bijna niets ziet behalve mooi turqouise water en een paar vissen. En dan opeens doemt er een schaduw op die als je dichterbij komt uit allerlei kleuren bestaat en omringt wordt door mooie vissen.
Ondertussen was de halve boot wel ziek geworden, maar daar heeft Marike echt nooit last van en Patrick houdt zich gewoon rustig zodat het deze keer wel iets beter ging.
Weer helemaal gebroken teruggekomen op onze mooie kampeerplek, voor het strand. Niet helemaal legaal, want je moet op de camping staan. Maar na informeren bij een buurtbewoner hebben we het gegokt en stonden we dus weer met de bus bijna op het strand.
Helaas de tijd vliegt dus we zijn we verder getrokken. Onderweg zijn we nog in een soort dierentuin/kinderboerderij geweest waar de kangeroes, mooie vogels en eenden loslopen en je de koala's in de boom ziet slapen. En zo nog andere dieren gezien die hier allemaal voorkomen.
Daarna weer naar een national park gegaan om een stuk te lopen. Je hebt hier nog zoveel stukken groen, die de status national park hebben en zo dus ook een mate van bescherming hebben. Maar dan praat je niet over de grote van de veluwe, maar echt grote stukken groen waar het schitterend is om de tijd door te brengen.
's Avonds kwamen we aan op Airlie beach. En ons nog doodgeschrokken toen we een soort boom kangeroes uit de boom hoorden jumpen en de camping keuken inkwamen.
Verder is dit een toeristisch, gezellig en drukke plek met uitzicht op de White sunday islands! Turqouise water, mooie blauwe lucht en een paar eilanden op de achtergrond, helemaal top. We hebben hier eerste een dag gerelaxed bij een lagoon, een soort zwembad die ze hier zo bouwen dat het er natuurlijk uitziet met een heel klein zandstrandje enzo. Dit zie je in meerdere steden, waarschijnlijk om te compenseren dat je niet overal vanaf het strand het water in kunt rennen.
Vandaag met een soort speedboot langs vele eilanden gesjeesd, gesnorkeld (erg mooi maar toch duiken geeft een hele andere dimensie)en het mooiste strand bezocht van de hele omgeving (Syl, je weet vast wel welk strand en Fred en Chantie zijn jullie hier ook geweest?). Velen gaan hier ook zeilen, maar Mariek heeft daar niet al teveel geduld voor en kent dat zeilen wel een beetje. Dus dan op deze manier en morgen gaan we met een bootje naar een van de eilanden om daar ergens op het strand te kamperen).

Even algemeen over Australie. De mensen zijn hier ook weer erg aardig (we vinden ze overal erg aardig eigenlijk muv Rusland). Maar no worry en good day mate zijn de uitdrukkingen die je hier de hele dag door hoort. En dat is een prima instelling. Het weer is heerlijk. Wel super droog dus dat is voor de mensen hier wat minder. De hitte valt mee.
We hebben ondertussen wel al onze vlucht naar Nieuw Zeeland geboekt, 12 decelmber. Dus familie als jullie die kant nog opkomen :let us know. En Matthijs, we hebben je gemist in Vietnam, maar als je nog vakantiedagen over hebt....
Henk en Rita, ja we blijven hier op de hoogte van al het goede nieuws dus ook van Judith en Sierk, super leuk!!! Gefeliciteerd, en als jullie ze spreken doe ze maar de groeten!
En leuk een reactie van Meike en Sander. We moesten laatst nog aan jullie denken, wat is dat alweer een tijd geleden, Moskou!!!!
Verder vinden we het leuk dat iedereen met ons meeleeft!

Veel liefs Patrick en Marike

• 27 November 2006 - 10:53

Duncan En Ytje:

Hallo vakantiegangers.....

Ziet er allemaal weer erg mooi uit.
    Ben wel erg jarloers hoor..hihihi...
    Ach, wij hebben ons eigen 2 nemotjes in de bak....is alleen wat kleiner dan wat jullie hebben gezien...
    Geniet er van en tot de volgende keer maar weer.....

Groetjes ons

• 27 November 2006 - 12:40

Syl:

Wauwie Marik, wat lig je er weer mooi bij! En wat een leuk bakkie hebben jullie, super cool dudes! hahah! Kan me voorstellen dat duiken heel mooi is, hoewel ik daar het snorkelen ook fantastisch vond, allerlei beesten om je heen, prachtig. Krijg weer helemaal flash-backs als ik jullie verhaal lees....
    Chill maar lekker door!
    x, Syl

• 27 November 2006 - 12:45

Anja Fred:

Hoi Marike en Patrick,
    Geweldig die natuur in australie, maar is het verder niet een beetje saai daar vergeleken met bv China of Burma? Veel plezier nog verder groetjes

• 27 November 2006 - 12:53

Marielle:

Wat een heerlijke foto's!
    Jaloers!

Dikke kus vanuit NL!

• 27 November 2006 - 15:04

ADHD:

Zozo Marieke!

Patrick, je ging maar OP je buik liggen voor de foto zodat we die niet konden zien? :D

Zaterdag onze afscheidswedstrijd in de TC! Of we moeten 10e, 15e en 16e worden...

Kom snel terug! Help ons!

• 27 November 2006 - 16:59

Harry:

Leuk jullie Aussie ervaring te lezen. Gelukkig hebben jullie de tijd. Gaat het red center nog komen ?

Veel plezier en pas op voor de beesten en beestjes.

Groet,

Harry Pays Bas

• 27 November 2006 - 17:24

Arnout, Marije & Jer:

Marike als wij je zo zien liggen zijn we wel jaloers! Niet te veel van die mooie foto's laten zien hoor! Het valt hier dan zo tegen.

xxx

• 28 November 2006 - 09:18

Nicole:

Hoi M&P,

Wederom een bounty reclame??!! Marike lijkt op 1 van de foto's wel op het meisje uit de film blue lagoon! We blijven jaloers.
    Ingrid is trouwens afgelopen zondag bevallen van een zoontje (9 pond!), Colin.

Groetjes!!!

• 28 November 2006 - 11:29

An:

Vergeten op de meel te zetten... Ik vind de camper HELEMAAL te gek! Zou um zo willen hebben.Stel voor dat jullie bij thuiskomst jullie bus ook zo pimpen!!
    X

• 28 November 2006 - 15:23

Sirin En Peter:

Hallo!

Super mooie foto's en wat is je haar lang geworden Marike! Ik zal het doorgeven aan Peter, dat je een "zandhaas" blijft...hahahaha

Groetjes!

• 28 November 2006 - 19:48

Oldman:

Iam back again,ikke hope dat je goed luisterd naar mij ,die shark daar eet geen af getreende boeren schaatsers en zeker geen artsen ,so dont worry and be happy , andhope to see you back in holland ,kiss and shake handsssjessss

• 28 November 2006 - 21:09

Ron:

erg mooie natuur, maar wist je dat je in het ijsselmeer ook mooi kan duiken, alleen de temp. van het water is wat aan de koude kant, maar geniet nog maar van het lekkere vrije leven. gr ron en dochter aukje

• 28 November 2006 - 21:16

Matthijs:

Helaas Marike,
    per 1 novmeber 2006 is de kogel door de kerk en heb ik mijn vaste contract voor 40 uur in Garderen. Nu moet ik dus echt aan het werk!!!!!! Nog even geen Australie of Nieuw Zeeland, maar als je even wacht kom ik toch langs, te weten winter 2007 / 2008. Als je een paar keer knippert met je ogen, is het jaar om en sta ik voor je.
    Geniet ervan en maak vooral veel aantekeningen waar wel en waar niet naar toe te gaan.
    Groeten en hou deeeeee!!!

• 29 November 2006 - 11:03

Yvette:

Nou, dat is weer een verhaal hoor! Inderdaad wel even anders (en duurder)dan in Azie.
    Groetjes

• 03 December 2006 - 20:17

Hannie,:

Al schrijf ik niet zoveel ik volg jullie reis wel.Australie is echt een natuurland vind ik net als Nieuw-Zeeland. Doen jullie alle twee eilanden aan van Nieuw-Zeeland.Lija en ik hebben toen ook beiden eilanden bezocht. Het is echt de moeite waard.Wij zijn op het zuidelijke eiland toe ook naar een gletsjer geklommen.Fantastisch.Wij, vriend Gerard en ik hebben een Landrover Defender gekocht voor onze reis volgend jaar naar Algerije.Wij slapen dan buiten of in de Defender.Wij zijn al druk met de voorbereidingen bezig,o.a. moet ik leren rijden in een Defender en kunnen navigeren.Dus ik heb nog wel wat te leren maar wel leuk.Ik kom haast tijd te kort.
    Nu Marike en Patrick geniet maar van deze prachtige ,avontuurlijke reis.
    Groetjes Hannie.

• 04 December 2006 - 19:10

Chantal:

Hai Marike en Patrick,

Ik ben zo gewend om de uitdraaien op het werk van jullie te lezen dat ik er nooit bij nagedacht heb om me zelf te registreren. Hehe, bij deze. De foto's van Australie zijn droomplaatjes en ik ben toch echt wel een beetje jaloers. Jullie zien er allebei super uit. En dat jullie een mantaray gezien hebben! Waanzinnig! Ik hoop er ooit nog een in het echt te zien. Nou ja, dat en een zeekoe. Ik kijk uit naar jullie volgende verhaal en pas goed op jullie zelf.

Groetjes Chantal