Happy new year!!!! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van patrickenmarike - WaarBenJij.nu Happy new year!!!! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van patrickenmarike - WaarBenJij.nu

Happy new year!!!!

Door: Webmaster

01 Januari 2007 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Voor iedereen natuurlijk de beste wensen voor 2007!!!
De meeste liggen op het moment dat we dit schrijven nog in bed (of moeten nog naar bed als het erg gezellig is). Wij hebben alle biertjes, pizza en amarulla al verwerkt.
De afgelopen dagen hebben we doorgebracht in en rond Queenstown. Volgens een mooi boek, wat voor elke dag van het jaar beschrijft wat de beste plek is voor die dag (wereldwijd, dus niet alleen voor NZ), moet je op 1 januari in Queenstown zijn.
En aangezien we hier 2 Zwitsers zouden treffen die we kennen vanuit Laos (long time ago)zijn we hier dus ook blijven hangen.
De eerste dag hebben we gewoon een beetje rondgelopen. Het is hier best druk vergeleken de andere plaatsen waar we geweest zijn. Maar Alkmaar is op een gewone doordeweekse dag nog steeds veel drukker.
Queenstown ligt aan een meer en is verder omgeven door allemaal bergen. Ook een mooie stek voor in de winter dus.
We zijn nog langs het meer naar Glenorchy gereden, een schitterende heuvelachtige weg. Dus weer met mooie uitzichten over het meer.
Langs het water hebben we gekampeerd, dus geen verkeerde plek. Helaas hadden we die dag wel een hoop regen. Volgens de mensen hier in het de slechtste zomer in hun herinnering. En inderdaad het is bijna net zo koud als in Nederland. Maar wij kunnen ons daar niet zo druk over maken omdat de meeste dagen gewoon droog zijn en we dus doen wat we willen.
Na Glenorchy konden we nog net een plekje vinden op de camping in het centrum van Queenstown, ze hadden zelfs een groot rugbyveld beschikbaar gesteld voor kampeerders.
Queenstown is ook de place to be voor andere activiteiten, de meeste gekke activiteiten die adrenaline opwekken kun je hier doen. Wij zijn daarom maar in een soort speedboot gestapt om door de canyons van de shot over river te skeuren. Dat was wel grappig, met een paar 360 graden rondjes en het scheuren vlak langs de rotswanden kwam de adrenaline echter nog niet echt omhoog.
Maar goed er zijn ook andere activiteiten. Dus we gingen de 31e bij het bungy jumpen kijken. Ze sprongen vanaf de Kawarau bridge, de eerste commerciele bungy jump site.
En na een half uur gekeken te hebben had Marike toch zoiets van...als ik het nu niet doe, dan nooit.
Dus een kaartje gekocht, mijn gewicht werd op de hand geschreven en ik kon in de rij gaan staan.
Patrick ging de foto's maken.
Op zich ishet niet heel eng, je ziet iedereen het doen. Dus ook vanaf dat plateautje kon ik nog best glimlachen en zwaaien voor de foto. Maar als je dan naar beneden duikt, dan denkt je lichaam echt van....mmmmm dit gaat niet goed , ha ha. Maarja dan kan je niet meer terug en voor je het weet bungel je al en word je nog 2 keer naar boven gezwiept.
Afgetakeld en in het bootje afgevoerd.
Ja dat geeft wel een aardige adrenaline kick, leuk, done that.

Daarna zijn we de Zwiters op gaan zoeken, wat wel weer grappig was. Zij zijn vanaf Laos via een andere weg naar Niew Zeeland gereisd, dus het is ook leuk om hun verhalen te horen.
Op de camping wat gedronken met ook nog een Francaise en een Engelsman, iedereen zit buiten en overal zie je een hoop jongelui rondlopen. Met geluk hebben we in een leuke tent nog wat te eten weten te bemachtigen. En om 12 uur stond iedereen weer buiten om het vuurwerk te bewonderen. De mensen steken dit niet zelf af, maar er werd een hoop mooi vuurwerk afgeschoten door de gemeente.
Het was allemaal wel grappig om te zien hoe ze hier dus oud en nieuw vieren. Meer buiten op straat, meer jongeren die je met genoeg drank rond ziet lopen en wat meer security overal. Maar verder over het algemeen met een hele gezellige sfeer.

Vandaag zijn we over een schitterende weggetje, tussen de hoge bergen door naar Wanaka gereden. Ook dit ligt weer aan een meer. Hier zie je de mensen nog een beetje bijkomen van het feest van gisteren.

Uiteraard hebben we er nu een foto bijgeplaatst van de kerstboom, tis maar een klein boompje. Echte kaarsjes waren niet toegestaan, en op deze foto's zie je de flikkerlichtjes niet branden. Maar in het donker was het best gezellig, ja Pat geef maar toe.

Veel liefs Patrick en Marike

• 01 Januari 2007 - 12:53

Yvette:

Hoi hoi

Jullie ook een geweldig nieuwjaar.Ik ben inmiddels alweer een weekje thuis, lekker aan het nagenieten van alle indrukken. Groejes van mijn moeder en tot het volgende verhaal.

• 01 Januari 2007 - 13:21

Duncan En Ytje:

Voor jullie ook een geluukig 2007.
    Het kan niet beter beginnen als ik het zo zie.

Groetjes

• 01 Januari 2007 - 13:45

Edwin Schreuders:

Uiteraard voor jullie ook een heel gelukkig en gezond 2007 !!!!!!!!!!

• 01 Januari 2007 - 18:32

Stefanie En Ivar:

Heel veel gezondheid en geluk toegewenst in 2007 voor jullie beiden!!

Kus van ons

• 01 Januari 2007 - 19:23

Peter En Sirin:

Marike en Patrick,

De allerbeste wensen voor het nieuwe jaar!!
    Goed begin met een bungee-jump!!!

Groetjes

• 02 Januari 2007 - 09:38

Klijntjes Downunder:

Het kippenvel stond op mijn lijf toen ik het las over dat bungee-jumpen. Voor geen miljoen krijgen ze mij aan een elastiekie van een brug af. Wat heb je geroepen toen je naar beneden ging? Ik heb een film gezien van iemand die op precies dezelfde plek als jullie stond en riep toen ze naar beneden ging: ik hou van je! (tegen haar man). Het klonk echt zo van "straks kan het niet meer". Leuk verhaal weer en jullie zitten niet stil zo te lezen. Veel plezier en we blijven jullie volgen.
    Gerard, Margreet, Okki en Jette Klijn

• 02 Januari 2007 - 12:00

Wil Van Bakel:

alle beste wensen en het wordt nu aftellen het is zo mei groetjes nico wil

• 02 Januari 2007 - 12:21

John Van Dijk:

Ik wens jullie een heel gelukkig en gezond 2007 toe.En geniet nog even van jullie wereldreis.

• 02 Januari 2007 - 19:45

Thijs En Marieke:

Hoi Patrick en Marike,
    Een heel gezellig, gezond gelukkig 2007 gewenst!! We hopen dat alles goed blijft gaan met jullie en dat jullie van alles optimaal kunnen genieten.
    Wat een leuke en herkenbare verhalen. Het is net alsof ik het weer beleef. Als je nog in Wanaka bent, moet je beslist Puzzling world even bezoeken. Is echt heel erg grappig! Tenminste, als ik het me goed herinner, was dat daar.

Groetjes Thijs en Marieke

• 05 Januari 2007 - 11:11

Marielle:

Hoi lieverds!!!!

Jullie ook een happy new year!!!!
    Dat jullie mogen blijven genieten!

Dikke kus!