Heet onder de voeten!!!! - Reisverslag uit New Plymouth, Nieuw Zeeland van patrickenmarike - WaarBenJij.nu Heet onder de voeten!!!! - Reisverslag uit New Plymouth, Nieuw Zeeland van patrickenmarike - WaarBenJij.nu

Heet onder de voeten!!!!

Door: Webmaster

20 Januari 2007 | Nieuw Zeeland, New Plymouth

Hallo iedereen!!!

We zitten nog steeds in Nieuw Zeeland, maar het Noordereiland is toch weer anders. Gelukkig hadden we met de oversteek weinig storm (geen Nederlands praktijken dus). We voeren door de fjorden, echter vanwege het weinige uitzicht hadden we meer interesse in de films die er gedraaid werden. 'sAvonds laat kwamen we in Wellington aan, de hoofdstad van NZ. En voor het eerst zagen we dus ook hoogbouw. Op een vaag parkeerplaatsje zijn we beland en de volgende ochtend hebben we vroeg een normale kampeerplek opgezocht. De hoofdstad is best aardig, het blijft nieuwbouw en alle steden lijken hier op winkelcentra's. Maar door de heuvels eromheen en de haven is het ook wel weer apart. Vanaf Wellington zijn we het hele eiland overgestoken. De wegen zijn hier een stuk drukker dan op het zuidereiland (ook hier nog lang geen Nederlandse praktijken)en de stadjes zijn wat groter (meer dan drie huizen).
Daarna zijn we van de kust weer het binnenland ingereden over een niet geasfalteerde weg, door een soort jungle, over de bergen en langs een paar meren. Erg afgelegen, erg bochtig en zanderig, maar wel weer heel apart. Hier kom je ook veel meer Maori people tegen (de eerdere bewoners van NZ).We zijn daar in de middle of nowhere op een camping beland met een mooi uitzicht over het zwarte spiegelende meer.
Verder gereden naar Rotorua, en dan zit je weer tussen alle andere vakantiegangers. Maar daar hebben ze wel de mooiste mountainbike tracks van NZ. Dus we hebben daar weer wat energie weggefietst, blauwe plekken en krassen op de onderbenen. Dus dat waren goede tracks door het bos.
Je zit daar ook in het vulkanische gebied van NZ.
NZ ligt op 2 platen, de south pacific en de indian australian plaat. Die schuiven nog een beetje van elkaar, en die zorgen voor de bergen, vulkanen en aardbevingen. We hebben dan ook nog een begraven dorpje bezocht, een soort Pompei, maar dan wel wat minder interessant. Je ziet nog een paar houten planken, en huisjes die ze opnieuw opgebouwd hebben, maar dan half onder de grond.
In de buurt zijn we bij een thermal wonderland geweest waar je overal de stoom uit de grond ziet komen (zie foto's) ook allemaal weer door dat vulkanische gebied.
Onderweg zie je trouwens ook wel op een hoop plekken de stoom opstijgen.
Uiteindelijk zijn we via Lake Taupo naar Tongariro nat park gereden. Daar zie je een paar mooie grote vulkanen.
En heb je een paar mooie tracks om te lopen.
Samen met Maud en Bas (die heel fanatiek fietsen door NZ, maar soms smokkelen door de tassen aan ons af te geven, maar wel iedere berg opkomen (al vloekend) zijn we de Tongariro crossing gaan lopen op een schitterende mooie dag.
Je loopt dan tussen 2 vulkanen door. De mt Ngauruhoe (hoe verzinnen ze die namen)kan je ook beklimmen. Dus Bas, Patrick en Marike gingen die uitdaging wel aan. Maud paste dapper op de rugzakken. Over de losse stenen, grind en zand probeerden we omhoog te komen. In het begin ging het aardig dus we waren al snel te hoog om je te bedenken (toch Bas). Daarna werd het al snel 3 passen omhoog en 1-2 passen weer naar beneden glijden. Uiteindelijk bedacht Marike dat het aan de andere kant iets beter ging dus zij klauterde daar heen en inderdaad het ging sneller. Dus Patrick volgde vrij snel. Bas die al 4 keer de omgeving had gefilmd met de gedachte hoger kom ik niet, die stak toch ook maar over.
Uiteindelijk kwamen we bij de top (eerst de verkeerde, maar daar kwam de stoom nog uit). Maar we zaten daar dus aan de rand van een inmense krater, echt super cool. Ook het uitzicht over de meren, Mt Taranaki en het maanlandschap was schitterend.
De terugweg was natuurlijk ook lekker. Al glijdend , bijna skiend maar toch anders, kwamen we gelukkig heelhuids weer bij Maud aan.
De verdere weg was iets minder heftig maar wel schitterend mooi (zie foto's).
Steile bergruggen met zwart en dieprood vulkanisch materiaal. Helblauwe en felgroene meertjes, da's weer niet verkeerd.
s'Middags in het zonnetje lekker uitgeblazen. met de coronaatjes en de grote verhalen over ons avontuur ha ha.
Echt weer een super dag.
Het weer is hier niet optimaal, maar ons hoor je niet klagen. Want nog steeds hebben we de mazzel dat als we het echt graag willen, het weer prima is.

We zijn Nieuw Zeeland nog niet zat, het is hier schitterend mooi. Af en toe wat meer gekke dingen meemaken zoals in Azie zit er even niet in. Maar we hebben inmiddels de ticket naar Zuid Afrika geboekt, 23 februari, dus we hebben nog genoeg voor de boeg.
Eerst hier nog het noorden van het noordereiland bekijken (en 2 weken Oz uiteraard).

Groetjes en veel liefs Patrick en Marike.

• 19 Januari 2007 - 23:31

Maaike En Ramon:

He hallo,

We zitten net achter de pc en zien jullie bericht. Klinkt allemaal goed, geniet nog maar lekker in NZ.

groetjes

• 20 Januari 2007 - 12:33

Ron:

Het zijn weer mooie fotos, maar het weer is nog altijd beter dan al die stormen hier, dus geniet er nog maar van.
    Gr Ron en aukje

• 20 Januari 2007 - 14:12

Lija Ooms:

Hoi Patrick en Marike.
    Ik vind het iedere keer weer fantastisch om jullie verhalen te lezen.
    Niet alleen omdat ik reizen in het algemeen geweldig vind en zeker als ik jullie acties lees.
    Maar ook omdat ik (met Hannie) ook op verschillende plaatsen geweest ben, natuurlijk minder spectaculair, maar daar ben ik ook dertig jaar ouder voor.
    Wij zijn van plan eind dit jaar naar Afrika te gaan, Zuid Afrika, Namibië, Botswana en Zambia. Dat wordt dan een kampeertrektocht. Geniet maar lekker.
    Lieve groeten Lija en Dik

• 20 Januari 2007 - 21:38

Oldman :

Gelukkig zijn jullie,en wat zien jullie er goed uit.mijn complimenten voor die prachtige foto sessie,en natuurlijk deverslagen,proffessioneel,nog veel plezier,greoten van ons allen,en viade pc is het near ath home baaaay

• 20 Januari 2007 - 23:24

Hannie:

Hoi Marike en Patrick,
    Het is net als Lija al schreef ...ik zie bekende plekken waar wij ook zijn geweest. Vooral Rotura en bij de Maori's hebben .
    overnacht.Zo te lezen genieten jullie enorm van deze reis en genieten wij van jullie verhaal en mooie foto's

Lieve groetjes van Hannie.

• 21 Januari 2007 - 11:49

Natjes:

Volgen jullie nog op de voet (figuurlijk, was het maar letterlijk!!) Groetjes, Marcel, Patricia, Michelle, Joost

• 21 Januari 2007 - 13:44

Nicole:

Lastig om op dit verhaal een reactie te geven, dan nog de foto's bekeken.....tja, daar wordt je stil van..Wat een overweldigende natuur daar. poeh! Groots!

• 21 Januari 2007 - 15:21

Nini En Martin:

Hoi kanjers,

prachtig verhaal met al die mooie foto's.
    Het doet me denken aan de Etna op Sicilië.
    Veel liefs en XXX Martini

• 22 Januari 2007 - 08:11

Marielle:

Leuk jullie samen op de foto met zo'n geweldig mooi uitzicht!

Kus Marielle

• 22 Januari 2007 - 14:11

Lia Haverkamp:

Over een paar vertrekken wij naar Oostenrijk even iets anders dan Nieuw Zeeland.
    De foto's zien er weer erg mooi uit en dan die wandeling ik doe het niet na hoor mij te hoog!!
    Hopelijk wordt het straks wat kouder anders zie ik het somber in, maarja we wachten wel af.
    Nog veel plezier en tot mails groetjes Kees en Lia

• 23 Januari 2007 - 09:54

Sirin En Peter:

Hoi Marike en Patrick,

Prachtige foto's!! Jullie zien er goed uit! Nog een fijne tijd in NZ!
    Groetjes

• 24 Januari 2007 - 10:28

Nini:

Hallo luitjes,
    Schitterend verhaal, pracht foto`s maar waar staat Oz voor? Aan ieder die ik het vraag weet het niet!!!
    Dikke kus

• 26 Januari 2007 - 08:52

Bas En Maud:

Ha Wicked toppers!
    Met ons nog steeds alles goed, we missen alleen de tassendragers wel een beetje, mijn (maud)fietsje stijgerd namelijk een beetje bij het omhoog gaan. We zijn nu in Wanganui, weer 2 daagjes van 100k achter de rug. We gaan gewoon de overtocht naar het zuidereiland binnenkort maken! Dan gaat het echte werk beginnen en hopelijk ook de zon! Genietse in Afrika en tot in de oranje klomp (nederland).
    Groetjes, Maud en Bas

• 27 Januari 2007 - 21:04

Nel En Gerda:

Hallo Marike en Patrick.
    Ik weet het nu zeker, New Zeeland blijft op mijn verlang lijstje staan om het te bezoeken,
    weer mooie foto`s.
    De eerste natuur wedstrijd is verreden.Maar het vriest al niet meer.het schaatsen is lang zo leuk niet nu je niet meer mee doet. Maar wie weet!!!!
    gr Nel

• 31 Januari 2007 - 12:50

An:

Vind de foto's weer prachtig. Maar vind die met jullie erop altijd het leukst! Jullie zien er geweldig uit!
    Kus An