Mooi Turkije - Reisverslag uit Konaklı, Turkije van patrickenmarike - WaarBenJij.nu Mooi Turkije - Reisverslag uit Konaklı, Turkije van patrickenmarike - WaarBenJij.nu

Mooi Turkije

Door: Webmaster

06 Mei 2006 | Turkije, Konaklı

Een goed begin is het halve werk. Nadat we afgelopen dinsdag het zonnige terras in Eindhoven inruilde voor de klamme ruimte in het vliegtuig is alles prima verlopen. We kwamen laat in de avond aan en wonder boven wonder stond er op het vliegveld 1 mannetje met een bordje van ons hotel. Het kleinste en goedkoopste hotelletje van een wereldstad, en die was de enige met een transfer op dat moment. Hij stond weliswaar niet op ons te wachten maar we konden een taxi achter hem aan nemen. Het hotelletje viel ons alles mee, heerlijk omtbijt met een blik over de gouden hoorn. De stad istanbul is verdeeld in een Europees deel en een Aziati;sch deel. Wij zaten in het Europese deel, in het oude centrum, met het top Kapi paleis, de Hagia Sophia en de blauwe moskee op loopafstand. Erg mooi allemaal en zeker de moeite waard om eens te bezoeken, zelfs de winkelmogelijkheden zijn goed, voor ons nu niet handig om veel inkopen te doen. Gelukkig kwamen we voor de Hagia Sophia al de eerste bekenden tegen. Nadat we twee dagen de stad drie keer in de rondte hebben gelopen hebben we de ferry genomen naar de Aziatische kant waar we de bus hebben genomen naar Konakli.We hebben gisteren dus de hele dag in de bus gezeten door de hoogvlakte van Turkije van noord naar zuid. Een erge mooie rit, echter doordat er iedere twee uur wel wat gerookt moest worden of gegeten hebben we er uiteindelijk 14 uur over gedaan. Maar goed daar stonden Bram en Ria al te wachten en werden we verwelkomd met koud bier en Amarhulla. Nu zitten we dus heerlijk aan de Turkse rivierra en gaan we hopelijk nog even van het mooie weer genieten, alhoewel het vandaag wel weer bewolkt is, 20 graden. Donderdag staat onze vlucht naar Moskou in de planning.

• 06 Mei 2006 - 13:28

Jitske:

Hier is het wel warm en zon. We liggen lekker in de tuin en gaan straks barbequen. Groetjes aan iedereen op het park. Dikke kus.

• 06 Mei 2006 - 13:37

Stefanie:

Ha die Pat en Marike, goed te horen dat jullie lekker aan een biertje en de Amarhulla zitten! Hier ook heerlijk weer dus tijd voor een roseetje! Groetjes aan je ouders en tot fax! Dikke zoen van mij

• 07 Mei 2006 - 15:18

Winfred:

Hallo patrick en marike. Aan me hoela is dat eetbaar?? Klinkt in ieder geval goed. Geniet ze en groetjes vanuit het fisher bolwerk

• 07 Mei 2006 - 20:01

Brenda En Mauries:

Leuk om te horen dat jullie het naar jullie zin hebben! En nu maar goed uit rusten van de lange rit, voordat jullie naar Moskou gaan!!

Liefs Brenda en Mauries

• 07 Mei 2006 - 20:36

Hans Annemiek:

gisteren jullie gesproken vandaag lekker gefietst en bij Oma langs geweest.
    groetjes aan iedereen en tot bellen van de week

• 08 Mei 2006 - 06:53

Marielle:

Goed te lezen dat alles goed is gegaan!
    Lekker genieten en ik kijk weer uit naar jullie volgende belevenissen!
    Geniet!

Kus Marielle

• 08 Mei 2006 - 09:35

Mauries En Brenda:

Nou daar zit je dan in het bewolkte vakantie landtje turkuijen, terwijl het in Nederland topische temperaturen aan heeft genomen. Ik hoorde van mams dat ik jullie ook kon bellen of dat jullie mij konden bellen voor goed koop. Dat lijkt mij wel een keer leuk hoor om te horen how het is met jullie. Laat me even weten hoe dat dan kan.
    xxxxx
    je broertje en zijn vriendin

• 08 Mei 2006 - 12:05

Syl:

Hi, klinkt nu al heerlijk! Ben benieuwd of ze in China ook lekkere amarhulla schenken...? :-)) Maak er een mooie reis van en geniet nog maar ff lekker met Brammetje en Ria (hoeveel BBQ's hebben jullie dit keer haha!)
    Big kisses van Syl

• 10 Mei 2006 - 07:55

Sylvia En Marcel:

Morgen gaat het echt beginnen!! We gaan de verhalen volgen via deze site. Veel plezier en geniet ervan!!
    Veel groetjes