Het Monaco van zuid-oost Azie - Reisverslag uit Peking, China van patrickenmarike - WaarBenJij.nu Het Monaco van zuid-oost Azie - Reisverslag uit Peking, China van patrickenmarike - WaarBenJij.nu

Het Monaco van zuid-oost Azie

Door: Webmaster

17 Juli 2006 | China, Peking

De trein reis naar Ghuangzou was geen probleem. Echter om nog op de goede plaats in Hong Kong aan te komen leek makkelijker dan we dachten. We hadden gewoon de bus genomen naar Hong Kong en we zijn ergens uitgestapt waarvan we vonden dat het er wel oke uitzag. De buschauffeur werkte niet heel erg mee, en het bleek dan ook dat we niet op de juiste plek uitgestapt waren. Zonder Hong Kong geld, met een bankpas die het niet doet, een hoop spullen op onze rug en 35 graden, werd het zweten geblazen. Uiteindelijk wel geld weten te krijgen, de metro gepakt, en dat was de verkeerde.
Ruim twee uur later uiteindelijk in een vaag guesthouse beland in het centrum van Kowloon. Hong Kong bestaat uit verschillende steden en dorpen net zoals ieder land, dus niet zomaar ergens uitstappen!!
Kowloon is een multiculturele samenleving, je ziet er veel mensen uit India, afrika, Europa/USA en uit verschillende delen van Azie. En de voertaal is Cantonees, maar ook Engels, wel zo makkelijk.
Ook Kowloon is gewoon een grote stad, met veel shoppingmalls, veel mensen en veel restaurantjes.
Het mooiste is eigenlijk de boulevard waarbij je weer een schitterend skyline hebt van Hong Kong island. Met 's avonds nog een lichtconcert is het helemaal schitterend.
Op Hong Kong island heb je het mooiste uitzicht vanaf Victoria peak (Martin en Nini:met bus en tram gedaan) helaas was het bij ons wel wat mistig.
We hebben uiteraard ook Disney Hong Kong bezocht, wel weer even leuk om je kind te voelen!
Dit was de laatste dag mooi weer en erg veel hitte.
Daarna begon het met waaien en regenen. Een staartje van de typhoon die net uit de Filipijnen is gekomen.
We hebben de dag daarop met paraplu nog wel een klein dorpje bezocht en wat shoppingmalls bekeken (je wordt daar echt gek van de mensen!!)
Uiteindelijk is in de nacht half Hong Kong ondergelopen en besloten wij nu echt even afscheid te nemen van de grote steden.
Even wat minder mensen om ons heen. Alhoewel de mensen in Hong Kong zich wel iets beter gedragen (in onze ogen).
We zijn gisteren in de sleeperbus naar Yangshou gegaan. Echter met een schreeuwende stewardes en buschauffeur is het weinig slapen.
Over ondergelopen wegen zijn we dan in een schitterend stukje natuurgebied beland in Zuid China.

Groetjes Patrick en Marike

• 17 Juli 2006 - 10:28

Stefanie:

Leuk om jullie even "live" gesproken te hebben! Dikke zoen!

• 17 Juli 2006 - 15:26

Marielle:

Leuk om iets over Kowloon te lezen, ik produceer daar namelijk en ga waarschijnlijk dot jaar ook die richting op (en HK).
    Nou genietse weer!

Dikke kus vanuit een heerlijk warm NL!

• 17 Juli 2006 - 15:47

An:

Hidies,
    Hong Kong ziet er indrukwekkend uit! Maar ikk kan me voorstellen dat jullie er gek worden van de mensen. Het schijnt echt een mierenhoop te zijn toch?! Relaxse in het zuiden!
    Kus An

• 17 Juli 2006 - 18:13

Sirin:

Wat een leuke foto met Micky mouse!!!
    Groetjes
    Ps. Leuk om jullie verhalen te lezen

• 18 Juli 2006 - 10:24

Yvette:

tja, soms zit het even niet mee. Heb ik gelukkig nog niet meegemaakt. Inmiddels ben ik al weer een dag in Moskou. Leuk, maar wel even wennen dat Russisch. Gelukkig biedt het taalgidsje enige hulp bij het vinden van de juiste plaatsen.

• 18 Juli 2006 - 19:11

Old Man Litle:

mooie fotos 1888 begrijp ik wel,maar wie is dat in de middel is dat nou patrck ,maffers

• 19 Juli 2006 - 10:06

Sandra:

eindelijk jullie gevonden!
    Mooie foto's. Jullie hebbem het wel geweldig zeg!!!

• 19 Juli 2006 - 16:20

Janneke:

He Patrick en Marike,
    zelfs in spanje is het verslavend jullie verhalen te blijven volgen!!
    Heel veel plezier op jullie trip.....
    Groetjes Janneke en Jeroen vanuit het zonngige Spanje!!

• 21 Juli 2006 - 18:35

Nicole:

Hoi marike en patrick,
    Ik volg jullie verhalen op de voet.Super leuk.hoop dat jullie Matthijs nog ontmoeten in Vietnam.Om nog even terug te komen op jullie massage ervaring: ja, zo worden onze patienten inderdaad behandeld! Hahaha! Groetjes!