A dream came true! - Reisverslag uit Methven, Nieuw Zeeland van patrickenmarike - WaarBenJij.nu A dream came true! - Reisverslag uit Methven, Nieuw Zeeland van patrickenmarike - WaarBenJij.nu

A dream came true!

Door: Webmaster

15 December 2006 | Nieuw Zeeland, Methven

Ja ja, wat een titel. Maar voor Patrick was de droom om in Nieuw Zeeland voet aan wal te zetten, en voor Marike was dat om met dolfijnen te gaan zwemmen.
And well done, gelukkig hebben we nog veel meer dromen.

Vorige keer schreven we vanuit Noosa, Australie. We hebben daar voor het eerst in de zee gezwommen zonder stingernetten, stingersuits of haaien netten. Waarom die gevaarlijke beesten daar nu net niet meer voorkomen weten we niet, maar we kwamen gelukkig ook geen verdwaalde haai ofzo tegen. Noosa is een prima plek om te gaan surfen, zelfs bij het zwemmen moet je na iedere golf kijken of het bikinistukje nog aan de goede kant zit en de zwembroek nog om de billen.
Vanuit Noosa zijn we via verschillende mooie binnendoor wegen naar Brisbane gereden. Onderweg reden we door dorpjes zoals je die uit de wild west verhalen kent. Brisbane is de eerste grote stad met hoogbouw die we in Oz tegengekomen zijn. We hebben daar skeelers gehuurd om te kijken of we er nog wat van bakken. Maar Jasper, je wilde dat Patrick terugkwam?? Hij had jullie nu echt niet in die competitie kunnen houden hoor!!!
Brisbane is best heuvelachtig, daar kom je op skeelers achter, dus omhoog was het zwoegen en omlaag levensgevaarlijk, ha ha.
De volgende dag spierpijn in de billen en spierpijn in de armen van de lantaarnpalen omarmen en tegen de muurtjes aan schaatsen(Marike dan). Maar goed, geen brokken.
De stad zelf is leuk, jammer dat de mooie victoriaanse gebouwen afgewisseld worden met lelijke skyscrapers.
We hebben daar onze mooie camper ingeleverd om weer eens in het vliegtuig te stappen.
Onderweg hadden we nog een mooi uitzicht over het eiland wat voor de kust bij Brisbane ligt (zie foto). En toen we over Nieuw Zeeland vlogen zagen we al de eerste besneeuwde bergtoppen, het is hier mooi!!!!!
We hebben wel geinformeerd, en je kunt hier echt niet skien in de zomer.
In Christchurch zijn we begonnen. Christchurch wordt vaak beschreven als de meest Engelse stad van NZ, en dat zag je ook wel aan de Engels aandoende gebouwen. Er is hier helemaal geen hoogbouw, ondanks dat het wel een groot stadje is. De straten zijn schoon en breed, er loopt een oud Engels trammetje door het centrum en heeft schitterende botanische tuinen.
Christchurch is het uitgangspunt voor vele vluchten en expedities naar Antarctica. We zijn bij het Antarctic centrum geweest, en mooi informatief centrum, en we hebben er dus weer een droombestemming bij!!
Op de foto zie je Patrick in een nagebootste storm, best koud in je korte broek.
We hebben hier ons nieuwe campertje opgehaald, hij valt iets minder op, maar hij rammelt ook minder dus dat is wel beter. En we hebben het idee dat deze het iets beter houdt in de bergen (Alhoewel hij bergaf de remmen al bijna in de fik vlogen, maar dat even terzijde).
We konden ons hostel dus inruilen voor deze slaapplek en we hadden hem naast een parkje geparkeerd vlak naast het centrum. Het leek best rustig, maar de volgende ochtend was het park natuurlijk vol met mensen die naar hun werk gingen. En we stonden voor de busstop waar de mensen van de sociale werkplaats van Christchurch opgehaald worden ha ha. Snel in de kleren zijn we dus weg gereden op zoek naar een WC, want Mariek stond op knappen.
Vanuit Christchurch zijn we naar een gondel gegaan om een mooi uitzicht te krijgen over de stad en over het schiereiland wat ten oosten van Christchurch ligt. Daar hebben we ook onze eerste wandeling gedaan door de schitterende natuur van NZ, er gaan er vast nog velen volgen. Daarna zijn we over het schiereiland langs een mooie kustweg en daarna een schitterende bergweg (niet in woorden uit te drukken)naar Akaroa gereden.
Echt weer een super leuk kustplaatsje met wat Engelse en Franse invloed. De Fransen waren hier iets eerder dan de Engelsen, maar De Engelsen hadden de vlag hier eerder gehesen. Maar voor deze geschiedenis kwamen we niet echt, hier kun je namelijk zwemmen met de zeldzame Hector dolfijn!!!!
Dus vanmorgen werden we in dikke wetsuits gehesen, het water is hier iets kouder dan in Thailand. En we gingen met een klein bootje richting zee, en jawel al snel werden we omringd door diverse dolfijnen. Daar werden wij dus tussen gedropt, echt cool!! Je mocht ze niet aanraken, het zijn echt wilde dolfijnen. Ze zijn erg nieuwsgierig, komen op je af en draaien rondjes om je, of ze schieten vliegensvlug langs je heen.
Het was best koud maar Marike was de laatste die eindelijk ook het water uitkwam om aan de warme choc te gaan.

Daarna zijn we richting het westen gereden. Door de groene vlakke/iets heuvelachtige landschappen met op de achtergrond de South Alps met nog wat sneeuw op de toppen. We kijken ons ogen uit hier, zo mooi!!!

Veel liefs uit mooi, maar wel iets frisser Nieuw Zeeland, maar beter iets fris met zon dan te warm met regen!

Patrick en Marike

• 15 December 2006 - 08:10

Marielle:

Wow4!!!!!
    We zullen vanavond op het feest van Birgit en Jasper een borrel op jullie drinken!

Kus Marielle

• 15 December 2006 - 08:29

Chantal:

Echt weer waanzinnig mooi! Die dolfijnen zijn fantastisch en dat skeeleren... heel dapper. Ik had waarschijnlijk bij de eerste afdaling al op mijn achterwerk gelegen. Groetjes Chantal

• 15 December 2006 - 09:44

Maaike En Ramon:

Wauw wat een prachtige foto's weer zeg en leuke verhalen. Het weer in NZ is inderdaad wat koeler. Een collega van mij is net terug en die had best veel regen gehad. Veel plezier nog en alvast fijne kerstdagen in de zon

groeten Maaike en Ramon

• 15 December 2006 - 18:07

Lija & Dik:

Lieve mensen.
    Wat is dit hartstikke leuk. Nu weer Nieuw Zeeland, waar hannie en ik ook geweest zijn. dat is inderdaad een heel mooi land.Vooral het Zuidwesten van het Zuidereiland is adembenemend. Helaas tegelijkertijd behoorlijk toeristisch. Christchurch is echt engels ,ze spreken daar ook echt engels. En iedereen heeft wel een oom of neef die uit Holland komt. Maar het is zo'n mooi land dat je er eigenlijk wel 6 weken moet blijven. Raar hoor een kerst met bloeiende ,rode bomen in de straten. Geniet heerlijk Lija & Dik

• 15 December 2006 - 19:46

Familie Kooy:

Lieve Marike en Patrick,
    We volgen jullie al de hele reis, maar hebben dit nog nooit laten weten! We genieten van de verhalen en foto's, maar vandaag hebben wij het mooiste plaatje gezien, jullie nichtje Aukje! Veel reisplezier! Eelko, Bianca & Kids

• 16 December 2006 - 10:06

Sirin En Peter:

Hoi Marike en Patrick,

Mooie foto's!! Prachtig, begin nu wel jaloers te worden!...Hahahaha
    Voorzichtig op de skeelers!

Groetjes

• 16 December 2006 - 20:35

Ton&Marijke:

Hoi Patrick en Marieke!
    Leuk om alvast wat van NZ te zien!!
    De 21ste komen wij aan in Auckland, 6 t/m 19 januari zijn we op het Zuidereiland, dus wie weet!
    Groetjes Ton&Marijke Faijdherbe

• 17 December 2006 - 08:11

Yvette:

En wederom is jullie verhaal geweldig en de foto's helemaal wow. En vooral blijven dromen!
    Ik ben nog steeds op Phi Phi. Heb inmiddels mijn openwater en advanced in mijn bezit. En ga morgen nog lekker een dagje fundive doen.

• 20 December 2006 - 01:41

Klijntjes Downunder:

Hoe bedoelen jullie "beter dan warm met regen?????" Het is hier 40graden en strakblauw!!!! Leuk om jullie zo te blijven volgen! Ik zou Antartica maar vast boeken, je weet maar nooit en je bent er nu zooooooo dichtbij..... Het is hier op de camping nog steeds stil, maar vanaf a.s. weekend (kerst) gaat dat veranderen. Tot mails!!!
    Gerard, Margreet, Okki en Jette (Cania Gorge, Monto, QLD)

• 20 December 2006 - 15:25

Annie:

Eindelyk een bericht van my.Geniet van jullie avonturen.Ik eet wel boerenkool by Hans en annemiekGroetjesFyne kerst en tot ziens in 2007

• 22 December 2006 - 15:21

Lia Haverkamp:

Marieke en Patrick,

Bij deze een heel gelukkig Kerstfeest en heel gaaf 2007.
    Ik geniet elke keer weer van de leuke en mooie verhalen en foto's.
    Trouwens jullie hebben een prachtig nichtje we hebben haar vorige week in Haarlem mogen bewonderen.

Veel liefs Kees en Lia