9 miljoen bicycles in Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van patrickenmarike - WaarBenJij.nu 9 miljoen bicycles in Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van patrickenmarike - WaarBenJij.nu

9 miljoen bicycles in Beijing

Door: Webmaster

14 Juni 2006 | China, Beijing

Ni Hao,
Wat een gewelidige stad Beijing, ondanks de drukte en de smog (die momenteel wel meevalt door de regen van de afgelopen 2 dagen).
De laatste dag in Ulaan Baatar zijn we nog naar de grootste monastery van Mongolie geweest, Gandan Khiid. Omdat we voor elven waren kon je daar alle monniken nog zien bidden en van alles prevelen. Was best indrukwekkend, alleen wij snapten er natuurlijk niet heel veel van. Daarna zijn we nog in een SOS kinderdorp geweest met een Nederlandse vrouw die we eerder ontmoet hadden. Dan zie en hoor je ook de andere kant van Mongolie. We zagen ook iemand onder de grond verdwijnen door een putdeksel, dat is voor een hoop mensen de enige plek om warm te blijven in de vaak koude stad.
Maar goed, wij als vakantiegangers konden gewoon weer de trein pakken naar onze volgende bestemming:CHINA!!!!
We zaten bij echte Engelse in de coupe, je weet wel:niet al te knap met grote rode hoofden. Maar erg aardig, vrijwilligers die voor twee jaar in Mongolie werkten, dus ook van hun hoorden we ook de minder mooie kant van het mooie Mongolie.
De weg was weer schitterend. Bij de grens moesten de wielen nog verwisseld worden omdat het spoor van China een andere breedte heeft dan Rusland en Mongolie.
Uiteindelijk in China konden we genieten van mooie groene bergen, en volgden we de Great wall naar Beijng.
We zijn met hun bij een erg leuke hostel beland midden in een echte Chinese wijk, Hutong genaamd.
Uiteraard hebben we ons als de voorbeeldige toerist gedragen en hebben we de Verboden stad, de plein van de Hemelse vrede en alles wat daaromheen is, bezocht wat erg indrukwekkend was.
Vandaag zijn we met onze kamergenoot uit Tel aviv op de fiets naar het zomerpaleis geweest, 18 km waarvan een groot deel door de stad. Het was een erge leuke maar ook inspannende tocht. Op fietsen die bij iedere omwenteling krakend voortbewegen en waarvan de zadels niet echt comfortabel zijn. Onze Isrealische kamergenote maakte een paar stuurfouten en kon op het eind niet meer, maar die was zo trots dat ze het hele eind volgehouden had. Het verkeer is hier veel drukker dan Amsterdam, inclusief de fietsers. But we survived Beijing on the bike!!!
Het zomerpaleis zelf was ook geweldig om te zien.
Het eten hier is echt super lekker, we ontbijten nog lekker met Nederlandse kaas die we van Nederlanders uit de trein hebben gekregen, nog bedankt!!!
Berichtje voor onze tante Nini. Na jouw bericht over het vele fietsen hebben ze je hier in Beijing meteen maar als mascotte gebombardeerd voor de Olympische Spelen 2008 (zie foto)
Morgen gaan we naar de kust om even bij te komen. We hebben gisteren een kaartje gekocht bij het drukke treinstation en het ging in 1 keer goed dus we hopen dat het ook echt het goede kaartje is, naar de goede plaats, want lezen kunnen we het niet.

Veel liefs uit deze leuke stad met hele aardige en vriendelijke mensen!

• 14 Juni 2006 - 11:29

Stefanie:

Super cool zeg al die verhalen! Geniet ze aan de kust!!!!

Liefs van Stefanie

• 14 Juni 2006 - 11:39

Stefanie:

Marike, je lijkt wel een reus vergeleken bij die chinees! ;-)

• 14 Juni 2006 - 11:43

Marielle:

Leuke foto's (die laatste vooral, hahahaha :-))
    Lekker genieten samen!!!

Dikke kus Marielle

• 14 Juni 2006 - 15:00

Brenda En Mauries:

Hoi Patrick en Marike,

Echt geweldig zo te lezen!! Ook mooie foto's hoor! Wat een avontuur om door beijing te fietsen en zeker op zulke fietsen! Mauries heeft vandaag zijn laatste werkdag gehad en ik moet nog 2 dagen en dan hebben we vakantie!
    Rust lekker uit aan het strand!

Groetjes Brenda en Mauries

• 14 Juni 2006 - 16:37

Ria:

het is niet eerlijk, jullie hebben natuurlijk niet verteld aan jullie kamergenoot dat jullie getraind zijn. wat leuk die mascotte, hebben ze wel toestemming gevraagd aan tante nien. en gelukkig nog een stukje kaas, zo zie je maar. dikke kus

• 14 Juni 2006 - 17:12

An:

Wow!!! Ziet er echt supercool uit. Fietsen in de stad vind ik altijd leuk, maar 18 km op een oud barrel...!Hmmmm Maar jullie zijn nu gewoon in China, gaaf hoor. Heb net chinees gegeten op de zaak, lekker tjap tjoy en babi bangang. Dat zullen jullie daar voorlopig niet eten, denk. Lekker gebakken hond en kippetenen... Hi Hi Geniet ervan!
    Dikke kus An

• 14 Juni 2006 - 20:06

Yvette:

Leuk om te horen dat Beijing zo bevalt. Leuke foto's, vooral naast die man en jongen. Ik voel me op de jaarlijkse familiedag altijd al voor een dag groot. Dat wordt wat in China!!!
    Veel plezier aan de kust. We zullen aan jullie denken als we op de familiedag ook aan de kust zitten. (kijkduin)
    groetjes uit Rotjeknor.

• 15 Juni 2006 - 10:28

Ton En Carla:

Leuk jullie foto's te zien en te bedenken dat we daar vorige week zelf ook nog liepen, dus weten we wat het is om daar rond te lopen in de hectiek van Beijing, hoop dat jullie het kunnen vinden op het station want wij waren blij dat het voor ons was geregeld, want wat een mensenmassa bij de stations. We hlezen wel weer hoe dat jullie vergaan is, geniet ze verder.
    Ton en Carla.

• 15 Juni 2006 - 14:09

Nini En Martin:

Hoi kanjers,

de mascotte van Nini vind ik best een lekker stuk, maar haalt het niet bij de enige echte. We herkennen jullie verhalen en we waren destijds ook onder de indruk. De muur zullen jullie ook wel beklimmen en een flink stuk aflopen, zoals wij gedaan hebben.
    We blijven jullie nauwgezet volgen.
    Kus,
    Nini en Martin

• 19 Juni 2006 - 15:18

Syl:

Het is dus daar allemaal te doen?!!! Tussen al die ukkies. Grappig, hoe voelt dat nou om de lange te zijn, hihi?

xx, Syl

• 19 Juni 2006 - 16:00

Jasper:

PATRICK! Er zijn dus echt mannen kleiner dan jij! Alleen zijn die ook slanker... :D

Ziet er goed uit allemaal zeg jullie rondreis. Ik blijf het volgen. Heel veel plezier nog verder!

Gr. ADHD

• 19 Juni 2006 - 16:00

Jasper:

Gr. ADHD

• 20 Juni 2006 - 09:13

Chantal:

hey gelukkige mensen, we zijn echt zo jaloers. fred en gaan jullie binnenkort een mail sturen sorry dat het zo lang heeft geduurd maar we denken wel aan jullie hoor. en lezen de verhalen mee. groetjes chantal en fred

• 20 Juni 2006 - 11:00

Dirk:

hoi Patrick en marike,
    Hey patrick, mooie foto`s man. Zo te zien geniet je er wellekker van met marike. blijf dat vooral doen en ik zal zeker geregeld jullie site bekijken en zo nu en dan van een berichtje voorzien. Het gaat jullie goed , veel plezier.

groetjes Dirk de Jongh Fisher emergo

• 21 Juni 2006 - 11:03

Lia Haverkamp:

Leuk om de verhalen te horen en te zien.
    En niet te vergeten heel herkenbaar alle foto's van Beijng daar ben ik in 1999 geweest, ben benieuwd hoe het nu is, waren toen druk bezig om zicht te plaatsen voor de olypische spelen en werd er heel veel huizen (huisjes) afgebroken en nieuw voor in de plaats.
    Nog heel veel plezier tot mails, Lia

• 21 Juni 2006 - 17:59

Patricia En Marcel:

Gaaaaaafff!!!!Ik ben vandaag je moeder tegengekomen Marike en heb (bijna) alle verhalen gehoord. Wij wisten niet precies jullie reisschema, maar dit ziet er geweldig uit!!Jullie ook trouwens, wij blijven jullie volgen. Veel liefs, Patricia en Marcel en kids.

• 28 Juli 2006 - 18:24

Hennie En Syl:

We hebben net weer jullie prachtige foto's en verhaal bekeken, wat super mooi! Wat zal Vietnam jullie weer te bieden hebben, spannend hoor! Heel veel plezier en groetjes van Hennie en Syllie
    xxx