vast in China!!! - Reisverslag uit Kunming, China van patrickenmarike - WaarBenJij.nu vast in China!!! - Reisverslag uit Kunming, China van patrickenmarike - WaarBenJij.nu

vast in China!!!

Door: Webmaster

31 Juli 2006 | China, Kunming

hello everybody!

ja ja onze eerste mail......uit Vietnam laat nog even op zich wachten. Afgelopen vrijdag hadden we ons helemaal ingesteld op de laatse sleeperbus in China. We hadden ongeveer de laatste kaartjes voor de bus en kwamen helemaal achterin te liggen, met zijn vijven op een rijtje. Onderweg was het een gehobbel van jewelste, we werden echt van links naar rechts en van onder naar boven gegooid. Marike kreeg al af en toe het idee dat we het ravijn in zouden storten. Maar uiteindelijk kwamen we om 7 uur in de ochtend veilig aan in Hekou. Daar nog een paar foto's gemaakt van de rivier die Vietnam van China scheidt. Om 8 uur konden we door de douane, en toen begon de ellende. Ons paspoort werd van alle kanten drie keer bekeken en uiteindelijk moesten we naar een achterafkamertje komen. En je hoeft geen reiziger te zijn om te weten dat dat niet goed is. Bleek dat we een miniscuul stempeltje miste op onze visa van Vietnam. Die we zelfs nog in Nederland hadden geregeld omdat we zeker wilde zijn dat het goed geregeld was.
De chinese douanier is nog wel naar de Vietnam kant gelopen, maar we werden echt geweigerd. En China ons dus niet het land uit liet gaan, want anders moesten we op de brug blijven staan.
Op zaterdag zijn alle ambassades dicht, dus dit enkeltje Hekou werd een retourtje. Dezelfde middag hebben we een mini bus terug naar Kunming genomen. Nu zagen we dus ook de weg waar we over gereden hadden. Veel bochten, steile afgronden maar eerlijk is eerlijk wel weer een prachtige omgeving. Echter onze chauffeur zat steeds te knikkebollen en twee chinese mede reizigers voor ons die zaten de boel onder te kotsen. Samen met twee Australiers, die ook al een hele rit achter de rug hadden (uit Hanoi, daar willen wij heen!!!) hebben we er wel om kunnen lachen. Na een aantal bijna frontaaltjes kwamen we weer laat in Kunming aan.
Vandaag hebben we een nieuw visum kunnen regelen, die we als het goed is zo op kunnen halen. Morgen hebben we een vlucht naar Hanoi. Die bustocht zien we niet meer zitten, dat is echt het noodlot tarten, ha ha.
In Kunming nu wel steeds meer leukere plekjes ontdekt, gezellige cafeetjes en eettentjes. Dus don't worry, als we alle papieren op zak hebben gaan we gewoon weer gezellig verder, op naar de baquette in Hanoi. Jammer dat we nu wel de collega van Marike hebben moeten missen.

Veel groetjes uit China, Patrick en Marike

p.s natuurlijk wisten we wie die 4 mm-en waren. marielle ehh Marije ehh, nee natuurlijk onze familie uit Hazerswoude.

• 31 Juli 2006 - 08:23

Brenda En Mauries:

Hebben jullie dat weer haha. Gelukkig hebben jullie je visum straks wel.

Groetjes Brenda en Mauries

• 01 Augustus 2006 - 07:33

An:

Oh Shit! Wat een bureaucratie. Balen hoor, maar gelukkig alles toch nog goed gekomen. En He, wat is nou 1 dag op 13 maanden?! Zit voor het eerst sinds 3 weken weer es achter de comp. Jullie begrijpen, tis wat minder warm hier... Mail volgt snel!
    Liefs An en Er

• 01 Augustus 2006 - 09:19

Marielle:

Wat een stempeltje al dan niet teweeg brengt!
    Maar knikkebollende chaufeur en kotsende Chinezen is nu net weer niet iets om jaloers op te zijn ;-)
    Ik ga trouwens in september naar HK en hopefully Kowloon...ben benieuwd!!!
    Succes in Vietnam!!!

Dikke kus! Marielle

• 01 Augustus 2006 - 20:16

Oldman:

vietsnammie issie rare volkie maar dont worrie ik geloof dat jullie er best gein in hebben want ik lees dat in je berichten patrick veel geluk tot de volgende sessie dooeei old man kleijne and fam.

• 02 Augustus 2006 - 12:21

4x M:

wij hadden er ook niet aan getwijfeld!! Maar je weet nooit hoe ver je geest verwijderd, als je lijf zo ver weg is van onze wereld. Veel succes en plezier verder. Kus

• 02 Augustus 2006 - 19:30

Dirk (Fisher Emergo):

Hey Patrick en Marike,
    Heb weer erg genoten van jullie avonturen in het verre China.En ook zeker genoten van jullie foto`s. Ben benieuwd naar jullie vrdere avonturen in Vietnam. Blijf zeker lezen en kijken alhoewel wij ook op vakantie gaan maar dan wel iets minder spectaculair dan die van jullie (Italië met auto en sleurhut haha)

Veel plezier verder en geniet er van groetjes Dirk

• 03 Augustus 2006 - 11:37

Nini En Martin:

Hoi kanjers,

we hebben weer genoten van jullie bericht, hoewel voor jullie iets minder leuk.
    Als jullie de plaatsen aangeven die julie denken te bezoeken kan ik via mijn fotoboek nog een aantal suggesties doen voor bezienswaardigheden.
    Veel liefs Martini

• 05 Augustus 2006 - 17:35

Francien:

Zo, weer bijgelezen na onze strandvakantie op Terschelling.Zou liever bij jullie in china zitten. Jullie verhalen overtuigen mij ervan dat ik er voor mijn 70e jaar nog eens naar toe moet( zeker naar die tijgerkloof).Maar eerst wat conditie opbouwen. Begin ik over 2 weken weer mee.
    Ik lees niets meer over met stokjes eten, is het allemaal fastfood geworden ?