big cities down under - Reisverslag uit Sydney, Australië van patrickenmarike - WaarBenJij.nu big cities down under - Reisverslag uit Sydney, Australië van patrickenmarike - WaarBenJij.nu

big cities down under

Door: Webmaster

12 Februari 2007 | Australië, Sydney

Hi,

Zo de grote steden hebben we weer overleefd. Allereerst even de vragen: wie weet wat de hoofdstad van Nieuw Zeeland is? En wat de hoofdstad is van Australie? De grootste en bekendste steden zijn dit namenlijk niet.
We hebben Auckland weer helemaal te voet bekeken. En tja het is een grote stad, in ieder geval groter dan alle andere stadjes.
Na 2 dagen zijn we naar Sydney gevlogen. En dan valt Auckland qua grootte wel weer tegen.
Het was weer lekker warm in Sydney, en met de rugzak op de rug weet je ook weer wat backpacken is. Die rugzakken worden steeds zwaarder omdat we onderweg toch af en toe wat kopen (warme kleding bijv). Al zwetend diverse hostels langs geweest, allemaal vol...!!! Zijn we uiteindelijk in een stinkend, vies hostel beland. De spiralen van het bed staken door het matras en 's nachts was er brandalarm bij de buren dus zaten wij rechtop in bed. Aangezien wij toch de Yuppen zijn van het backpacken hebben we de volgende dag toch maar een iets duurder en beter hostel opgezocht!!
Sydney is wel een wereldstad, allerlei nationaliteiten en vele jongeren die daar hun backpack jaar beginnen. Uiteraard hebben we daar weer de nodige kilometers gelopen om al het moois te zien, de opera, de brug en weetikwat nog meer. Met een bootje over naar een leuk strandje (ja ze hebben alles in deze wereldstad), heeeeerlijk ijs gegeten!! Tja die verslaving is er nog niet uit. En we hebben nu een ijstent ontdekt.... naast lekker ijs krijg je nog chocola over de hoorn en toppings over het ijs mmmm. Het afgetrainde is er wel een beetje af op dit moment, maar wie weet wat ons in Afrika te wachten staat, misschien hebben we daar die extra kilo's nog wel nodig (en wie weet ook niet).
Lekker uit eten geweest, een broodje kebab bij de Turkse snackbar, biertje bij de Irish pub, dat is ook het leven in de stad!!
Toevallig kwamen we 's avonds Dominique en Andrea tegen , de Zwitserse met wie we oud en nieuw in Queenstown hebben gevierd. Wij verbazen ons nergens meer over. Maar we hebben met hun nu wel de date gemaakt om volgend jaar in Zwitserland te skien!!

Na 2 dagen hebben we weer een nieuw huisje opgehaald, een ouwe klere bus. Met een tekst!!!! Buck Fush, good bush (het kruis van een vrouw) en bad bush (tja wie kan dat anders zijn dan George). Je kon door de deurposten zo naar buiten kijken en hij zoop benzine als bier.
Die hebben we dus gauw ingeleverd voor een andere klere bus, deze rijdt iets beter, en met een minder aanstootgevende tekst. En hij is groter dan de auto in NZ. Als we nu binnen zitten, kan dat gewoon rechtop.
We zijn nog bij bekende van Marike langs geweest, Debby en Erik, waarna we de volgende dag doorgereden zijn naar de blue mountains. Het leek wel iets op de grand canyon, maarja we hebben nu wel aardig wat mooie bergen gezien.
Ondertussen kwamen we erachter dat de great ocean road niet tussen Sydney en Melbourne ligt, maar voorbij Melbourme. Dus besloten we maar zo snel mogelijk richting Melbourne te gaan, om daar de bus om te ruilen, en dan verder over de great ocean road te rijden. Door de warme en droge wildernis van New Souith Wales en Victoria zijn we doorgescheurd (met zo'n ouwe rammelbak gaat dat toch minder snel).
Nog even in Canberra gestopt, lijkt op een groot winkelcentrum, dus niet erg interessant (oh ja, dit is dus de hoofdstad).
Eindelijk kwamen we dan weer aan bij de kust, lekker strandje, lekker storm!! Maar goed, we zijn dus bij de great ocean road beland(wat dus een mooie weg moet zijn, we gaan het beleven). Aangezien vooral Marike het al gauw bekeken heeft aan het strand hebben we weer wat nieuws bedacht.
Body boarden, dat is golfsurfen voor mensen die dat niet kunnen. Gisteren dus een wetsuit en een bodyboard gekocht en het water ingegaan. Aangezien het best hard waaide stonden er super mooie golven. Maar Patrick besloot direct door te zwemmen richting Antarctica, nog een golf verder, en nog een golf verder. Zodat Marike hem uit het oog verloren was. Jaaa zo zijn we niet getrouwd!! Ik wil niet alleen naar Afrika! Dus nadat ik Patrick tussen de rotsen had uitgevist, gingen we gewoon weer samen bij de eerste branding. En toegeven, het is best lachen, af en toe surf je echt over de golven mee tot op het strand. Je voelt je net een aangespoelde zeeleeuw, maar oke.

Hier gaan we nu een beetje rustiger aan doen (heel veel kilometers rijden dat redt onze bus toch niet ha ha, in Nederland wordt hij van de weg gehaald)

Oh ja, de hoofdstad van NZ is natuurlijk Wellington. Maar wat is de hoofdstad van Zuid Afrika?

De groeten maar weer aan iedereen!!!

Patrick en Marike

• 12 Februari 2007 - 07:04

Jitske:

Nou ik heb het even opgezocht. Hfdst van aussie is canberra en z. afrika is pretoria. mooie foto's weer. liefs en van Aukje een dikke knuffel.

• 12 Februari 2007 - 08:06

Ria:

zulke mooie foto's en een gezellig bericht op een regenachtige maandagmorgen. goed begin van de week.zouden ze in Afrika ook zulk lekker ijs hebben? gr en kus

• 12 Februari 2007 - 08:51

Stefanie En Ivar:

Nooit gedacht dat Patje nog een beach boy zou worden, haha.
    En waarschijnlijk zijn die "klere" bussen een kleine voorbereiding op Afrika? Ben erg benieuwd!

Good luck en have fun! En tot mails maar weer!

Liefs van ons

• 12 Februari 2007 - 10:17

Yvette:

Ik volg jullie nog steeds met veel plezier. Ook deze etappe klinkt weer geweldig. Alvast veel plezier in Afrika.

• 12 Februari 2007 - 10:25

Marielle:

Hele coole bus, haha!
    Geniet nog lekker van Oz, ben benieuwd naar Afrika!

Dikke kus!

• 12 Februari 2007 - 21:57

Lija Ooms:

Lieve Patrick en Marike
    Opnieuw zie ik een foto ,die ik bijna van hetzelfde punt gemaakt heb, vanaf Devonport.Ik begreep niet wat jullie bedoelde met "nog twee weken OZ" m,aar dat betekende dus "lnad van Oz"dus Australië. Anne (mijn kleindochter) gaat eind april aan een project van jeugd in Namibië werken. Het wordt daar nog druk met familie.
    Nog een fijne tijd, lieve mensen tot schrijfs Dik en Lija

• 13 Februari 2007 - 06:41

Klijntjes Downunder:

Geniet nog ff van Oz en de luxe! Dat zal straks anders worden in Afrika. Wat is jullie route in Afrika?????? Veel plezier op de great ocean road!
    Gerard, Margreet, Okki & Jette

• 16 Februari 2007 - 14:15

Brenda En Mauries:

Hoi Patrick en Marike,

Fijn dat jullie het nog steeds naar jullie zin hebben! Jullie hebben weer mooie foto's kunnen maken. We zijn nu bij je ouders Patrick.
    Wij hebben ook onze vakantie geboekt! Wij gaan naar Tjechie. We gaan met de auto en in een huisje.
    We gaan pas in juli hoor!
    Mijn ouders zijn net terug uit Kenia/Tanzania. Ze hebben een erge mooie reis gehad.
    Verder lijkt het vandaag wel lente in Nederland. Het is zulk mooi weer! Ik heb lekker gewandeld met de hond. Met roxy gaat ook alles goed. Ze is twee weken geleden geknipt. Ze groeid best wel hard.
    We wachten vol spanning op jullie volgende bericht!
    Liefs Brenda

• 17 Februari 2007 - 12:07

Nini En Martin:

Hoi kanjers,

we hebben weer genoten van jullie reisvehaal met de prachtige foto's.
    Veel plezier verder en groetjes met xxx van Martini