In hotel op wielen op safari - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van patrickenmarike - WaarBenJij.nu In hotel op wielen op safari - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van patrickenmarike - WaarBenJij.nu

In hotel op wielen op safari

Door: Webmaster

27 Maart 2007 | Namibië, Windhoek

He Hallo!!!

Zo, daar zijn we weer in Windhoek, alsof er niks gebeurd is. Maar ondertussen hebben we al aardig wat moois van Namibie gezien.
We haalden Bram en Ria op, wat zagen die wit!!! Oh ja, geen zon in de winter in Nederland. Maar het was wel heerlijk om ze weer even in het echt vast te houden!
Om ze direct een beetje van de mooie natuur te laten genieten gingen we met de inmens grote camper (vijf sterrenhotel op wielen) naar een klein national park. We gingen daar een klein rondje rijden wat echter niet geschikt was voor dit hotel op wielen. Dat werd dus bijna op zijn kant en achteruit een steile, onverharde hobbelig weggetje af. Maar wel de eerste giraffen en wat andere hoefdieren gespot.
Daarna zijn we richting het noorden gereden, via een lange kaarsrecht weg. Uiteindelijk kwamen we bij waterbergplateau aan, een grote platte berg omringd door een groot vlak landschap. Daar zijn we met een ranger op pad gegaan om de zwarte neushoorn te zien, maar helaas. De zonsopkomst was erg mooi, maar geen neushoorn.
Dus weer verder op weg naar het noorden, Etosha national park. Daar zou het gebeuren, daar zit een heleboel wild die over een grote zoutvlakte rondloopt, migreert enz. En dat viel niet tegen.
Er waren 3 campsites omringd door een hek, en je kon met de camper van plek naar plek rijden. Gelukkig was het niet druk dus op alle mooie plekken had je niet het idee in een grote toeristenstroom te zitten. De eerste ochtend werden we al begroet door een brullende leeuw met 4 welpjes. Dus dat was een mooie plek om het hotelletje op wielen neer te planten en van ons ontbijtje te gaan genieten, dat kan dus met zo'n huis op wielen.
Verderop kwamen we nog wat leeuwen tegen, kuddes olifanten en vele giraffen. En dat zie je dan over de vlakte lopen, uit de waterplaats drinken en via de slurf elkaar wat water geven. Echt schitterend. Uiteraard lopen hier tussendoor de zebra's, de gemsbok, de springbok en andere antilopen. Ook bij deze dieren zag je allerlei kleintjes lopen.
De volgende dag gingen we weer op zoek naar de zwarte neushoorn, maar die waren te schuw om zich te laten zien. Maar wel kom je dan ook weer gewoon overal giraffen, struisvogels, zebra's enz tegen.
's Avonds werden we vergezeld van de jakhalzen, kijken of er nog wat te bikken valt!!

Na dit schitterende park zijn we richting de woestijn gereden. Als je een hekel hebt aan mensen kun je hier prima wonen, wat een lege vlaktes met opeens een ruig gebergte. Alsof je op de maan geland bent. Hoe we dit landschap uit moeten leggen??? Je had erbij moeten zijn.
We kwamen op een schitterende campsite aan, in the middle of nowhere (gelukkig met een benzinepomp anders hadden we een groot probleem). Maar we keken uit over kale bergen, een droge rivierbedding en hadden een douche in de open lucht (klinkt zo minder aantrekkelijk dan dat het was, dit was een toplokatie).
Vandaar zijn we naar de kust gereden, er kwamen al meer zandduinen langs de weg. De kust was een brede zandstrook met verder eigenlijk niks, maar wel indrukwekkend (klinkt ook niet echt gezellig, maar je moet het zien wil je begrijpen wat we bedoelen).
Onderweg kwamen we bij een zeeleeuwenkolonie met meer dan 10.000 zeeleeuwen, we zijn gestopt met tellen. Wat een stank en lawaai, maar wel weer super. Ook hier zag je overal kleintjes liggen.
uiteindelijk kwamen we bij Swakopmund aan, het meest toeristische stadje van Namibie. Aan de kust en aan de rand van mega grote witte zandduinen. Heerlijk weer eens een luxe camping, lekker restaurantje en QUADBIKEN! Ha ha, ook dit was weer lachen. Bram ging uiteraard ook mee (Ria moest op de camper passen). Over de mega duinen lekker scheuren, het begon (bij Marike) wat voorzichtig, maar als je eenmaal door hebt hoe het werkt, en dan met super uitzichten over de duinen waar geen einde aan lijkt te komen.
Teruggekomen kwamen we er achter dat we weer eens een lekke band hadden (tja die weg langs de kust is niet heel bandvriendelijk). Maar gelukkig waren er nu 2 mannen, dus die kunnen prima een band verwisselen.

Bij Walvisbaai hebben we nog even naar de flamingo's gekeken. Daarna zijn we door het Namib naukluft nat.park naar Sessriem gereden. Weer door een mooie natuur, een canyon, een kronkelende bergpas en hele aparte bergen. In Sessriem belandden we op zanderige campsite (echt overal hadden we zand en stof). En de wekker werd de volgende ochtend gezet, om de zonsopgang vanaf een hoge zandduin te gaan bekijken. Dus om 6 uur stonden we voor de gate, klaar om de sossusvlei in te gaan. Ruim op tijd kwamen we bij dune 45 aan. Maarja dan moet je die duin van 200 meter nog op. We dachten wel even flink snel omhoog te stappen, maar dat tempo lag er halverwege toch echt wel uit. Bram stopte na de eerste steile klim, en dacht ..het kan me wat. Maar na een paar minuten kwam ook hij weer op adem. En Ria ging rustig maar gestaag omhoog. Dus uiteindelijk zaten we daar met zijn viertjes bovenop de duin!!! De zonsopgang was wel aardig, maar die hebben we vaker gezien. Wat hier zo schitterend mooi was, waren de kleuren die ontstaan bij deze zonsopgang. Het rood van de duinen wordt onbeschrijflijk mooi geweerkaatst. Dan met de schaduwkanten van de andere kant van de duinen, tja echt uniek.
Dus de klim was niet voor niks geweest. Daarna nog verder de vallei ingereden. En al lopend hebben we nog meer van de duinen genoten, maar die eerste zonnestralen over dat rood....
Bezweet, gezandstraald en voldaan zijn we naar een campsite gereden, weer in the middle of nowhere. Maar we wisten dat ze daar zelf gebakken brood hadden en verse appeltaar. Dus een prima plek om te overnachten.
Na al deze enerverende dingen werd het weer tijd om richting Windhoek te gaan. We zijn de laatste dag weer in het natuur park beland waar we 2 weken geleden met Bram en Ria begonnen. Nu namen we hier iets meer tijd en hebben we op een leuke lokatie overnacht. 's Avonds zagen we de vele bavianen met kleintjes voor de camper op een open vlakte oversteken. En toen het echt donker was kwam er een grote kudde wilde beasts (gnoe's) voor de camper wat drinken.
Dus ook weer een prima afsluiter. Gisteren zijn we weer in een hostel beland, en vandaag werd het tijd om afscheid te nemen. Vanmrogen vroeg stonden we dus op het vliegveld...... helaas geen vliegtuig. Dus nu zitten we weer met zijn vieren in Windhoek zelf. We hebben nog lekker een terrasje gepikt, wat eten gehaald voor vanavond, een nieuwe fles wijn enz. Mogelijk vliegen ze vanavond, we shall see!!

Als Bram en Ria op weg naar huis zijn, gaan wij weer richting het noorden. Dan willen we meer noordelijk gaan (als dat lukt, er zijn overstromingen geweest, maar dat gaan we ondervinden). Daarna is Botswana aan de beurt.

De foto's zetten we er nog even niet op, dat gaat morgen lukken (woensdag) hopen we. Er zitten wel weer een paar mooie tussen, jullie kunnen echter maar een kleine selectie zien, Dus wie er meer wil zien....die is welkom ergens eind mei.
Ons plan is om rond 20 mei naar huis te gaan, als het kan in het weekend. We weten echter nog niet waar we vandaan gaan vliegen en dus ook nog niet op welke dag we naar huis kunnen vliegen.
Maarja dat is ook pas over twee maanden.

Veel liefs en de groeten van Bram en Ria,

• 27 Maart 2007 - 14:43

Marielle:

Wat gaat de tijd snel!!!! Mei lijkt alweer zo dichtbij!
    Jullie dus nog maar goed genieten!
    Ben benieuwd naar de foto's!!!

Dikke kus vanuit een zonnig NL!
    Marielle

• 27 Maart 2007 - 17:10

Chantal:

Wat een prachtige foto's weer! Ik geniet altijd erg van jullie reisverslagen.

Groetjes Chantal

• 27 Maart 2007 - 17:11

LIja:

Wat geweldig wat jullie allemaal weer zien. Ik wilde dat het alvast oktober was.We rijden (met truck) bijna dezelfde route. Misschien wat minder grote weg, dat weet ik niet. Bram en Ria zullen ook wel met vele verhalen terugkomen.
    We zien ze volgende week zaterdag. We heben al een nieuw fototoestel gekocht om goed te kunnen spotten. Het is leuk dat er nu zoveel jong spul is.Wat hebben jullie prachtige foto's. Ik krijg er echt zin in.
    Lieve groetjes Lija

• 27 Maart 2007 - 19:24

Nel:

Hallo Patrick en Marike
    Mooi he Afrika.Lees veel herkenning.
    wacht met smart op de foto`s om te weten of wij daar ook geweest zijn.
    Veel plezier in het mooie Afrika
    gr Nel

• 28 Maart 2007 - 10:56

Nini En Martin:

Als we deze verhalen lezen komen al onze Afrika-herinneringen weer naar boven. Met name het zien van de dieren in het wild blijft fascineren. Nu poekeltje dood is kunnen jullie misschien zo'n katje met die tandjes voor ons meenemen. We hebben namelijk nog flink wat kattenbrokken en kattenbakkorrels over.

Nog veel plezier en XXX Martini

• 28 Maart 2007 - 13:20

Yvette:

Hoi hoi

Geniet nog van de 2 maanden die jullie nog voor de boeg hebben. Voor je het weet is het echt voorbij.

• 30 Maart 2007 - 06:22

Cees:

Hallo, ik ben voor jullie een volstrekt onbekende. Kom heel toevallig op deze site en lees het verhaal.
    Het klinkt werkelijk schitterend allemaal. Wat een vakantie!!!
    Heel veel plezier gewenst.

Iemand uit Apeldoorn

• 01 April 2007 - 09:09

De Schuitjes:

We volgen jullie nog steeds sinds New Zealand. Prachtig allemaal. Geniet nog maar even. Groetjes Ton en Ans

• 02 April 2007 - 08:39

Wil:

veel herkenning wat een stank he heb je ook de vele vogels gezien hun stront verzamelen ze om dure creme van te maken geniet nog maar fijn wij hebben net een reis naar thailand geboekt gaan in october gisteren verjaardag van oma gevierd werd 87 ze kijkt uit naar jullie thuiskomst veel groeten van de familie Doing