It's a small world after all..... - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van patrickenmarike - WaarBenJij.nu It's a small world after all..... - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van patrickenmarike - WaarBenJij.nu

It's a small world after all.....

Door: Marike

10 November 2013 | Verenigde Staten, Orlando

Deze keer geen verhaal over de geweldige omgeving, geen natuurwonders of prachtige uitzichten. De afgelopen week stond in het teken van pretparken. Het begon bij legoland. We hadden Jesper en Djoeke al een paar dagen van tevoren een brochure van legoland laten zien, om ze rustig voor te bereiden. Nou, dat was de verkeerde tactiek. Jesper sliep 5 nachten slecht en werd ‘s morgens vroeg wakker met de mededeling, nog 4-3-2 nachtjes slapen. De laatste nacht werd hij midden in de nacht wakker: gaan we al?? Twee dagen hebben we rondgesjouwd in dit park. Ze waren wel erg enthousiast, van de legobouw werken tot de kermisachtige attracties. Beiden hebben ze hun rijbewijs gehaald in een lego auto dus daar hoeven we ons ook geen zorgen meer om te maken...
Dat we daarna direct door zouden gaan naar Disneyworld hadden we maar niet verteld. Uiteindelijk reden we onder het bord van Welcome in Disneyworld. Tsja en toen probeerden we snel uit te leggen waar we waren. Jongens, we zijn in Disneyworld. Dat is de wereld waar Mickey Mouse en Donald duck vandaan komen. Ehhh enne blicksem mc queen en Nemo. Grappig dat je direct ontdekt dat wij een hele ander disneytijdperk hebben gehad dan wat zij nu hebben. Disneyworld is een gebied van 40 vierkante mijl groot waar je verschillende themaparken hebt. Magic kingdom is daarvan de bekendste. Maar ook de Hollywood studio’s, animal kingdom, Epcot en waterparken kun je hier vinden. Verder heb je Disney downtown waar je de vele restaurants, en winkeltjes te vinden zijn. Tenslotte zjjn er veel resorts en is er 1 grote camping te vinden. Daar gingen wij dus heen. Dan word je verwelkomd door een uber vriendelijke dame, krijg je een handvol stickers van Mickey Mouse toegestopt, buttons,een magic band waarmee je heel makkelijk alles kan betalen wat je ook maar koopt ( je dus heel makkelijk veel geld kan uitgeven). Het wordt aan het eind zo van je creditcard afgehaald, yes it is very simple! De camping is groot, maar heel mooi aangelegd in een bos waardoor je even uit de drukte bent van de hele Disney gekte. Met zwembad, glijbanen, speelterreintjes, paardenwagens etcetera. Alles is perfect geregeld en wordt door glimlachende mensen verzorgd. Volgens mij word je hier aangenomen, niet op je capaciteiten maar op je glimlach.Je kunt overal heen met de bus of de boot. Rond het zwembad lopen vier lifeguards. Er kan hier helemaal niets mis gaan.
De eerste avond zijn we naar een kampvuur gegaan waar de muziek werd geregeld door een countryzanger en waarbij knabbel en babbel nog bij iedereen langskwam om een knuffel af te geven. Na 1 ½ dag op de camping te hebben vertoefd dachten we wel klaar te zijn voor het Magic Kingdom. Wat een drukte en wat een indrukken. Nadat we binnengekomen waren zaten Jesper en Djoeke bijna direct bij Minnie Mouse. Toen begon het hun te dagen, hé dit gaat leuk worden. We hadden verwacht dat het niet zo druk zou zijn, want moeten al die kinderen niet naar school?? Kennelijk niet. Als dit laagseizoen is dan vraag ik me af hoe druk het is in juli augustus, maar dit terzijde. Je ziet er van alles lopen, jonge meisjes volledig opgemaakt, in de haarlak en glitters, een prinsessen jurk aan complete met prinsessenschoentjes. Je kunt ze volledig laten kleden als prinses (betaal je heel makkelijk met je magic band…) Dan zie je volwassenen met Mickey Mouse oren op het hoofd, opa’s met een goofy of pluto pet op, vrouwen verkleed als Minnie Mouse etcetera.
De decors zijn schitterend , van de jungle in Kongo tot Angkor Wat in Cambodja, de onderzee wereld van de kleine zeemeermin totde rondtour door de wereld: it’s a small world after all….En nog heel veel meer. Uiteindelijk vond Jesper de oudst uitziende attractie het mooist, de raceauto’s (en het winkeltje waar ze cars spulletjes verkochten) En kon je Djoeke echt horen schateren bij de achtbaan van Goofy.
Er bestaat gelijkens met Eurodisney, alles is echter nog grootser opgezet.
Ooit is mij in de Prinsenbar (Edam) door Amerikanen gevraagd , toen ik daar aan het werk was, of we ‘s avonds gewoon naar huis gingen of dat we ook echt in deze huisjes woonden. Ik heb daar toen hard om gelachen. Maar ik snap nu wel iets van hun vraag. De main street heeft wel wat weg van de huisjes in Edam. Dezelfde grootte en met verschillende trapgeveltjes, het lijkt net echt.
De tweede avond eindigde met een gezang: It’s a wonderful time with Christmas en het begon spontaan te sneeuwen. En dat met zomerse temperaturen.
Kortom we hebben ons prima vermaakt, het is geschikt voor vele leeftijdscategorieen. Maar het is dan ook wel weer even goed zo met die drukte en het keurig in de pas moeten lopen (want kom niet per ongeluk over de lijn, something can happen!).

• 10 November 2013 - 07:51

Monique:

Super zeg!! En nog steeds lekker in de zomer!! Nog eventjes en dan mag her skipak weer aan!! Veel plezier nog de laatste 2 weekjes! Wat is dat snel gegaan! Liefs van de buurtjes nr 5

• 10 November 2013 - 08:25

Brenda Schmitz:

Jullie konden ook heerlijk even kind zijn! Wat een geweldige foto's zeg. Ze vermaken zich best prima. Ik vond disney in parijsal geweldig, maar volgens mij is dit nog mooier. En wat krijgt djoeke lang haar zeg!
    Xxxx

• 10 November 2013 - 08:52

Lubbert En Tinie:

Wat weer een mooi verhaal wat genieten de kleintjes maar jullie zelf ook geweldige foto,s genieten jullie nog maar van het mooie weer hier is het regen en koud Groeten van lubbert en tinie

• 10 November 2013 - 09:27

Jitske:

Ben helemaal jaloers en dan heeft Aukje de foto's nog niet eens gezien. Geniet deze 3 weken nog en wij zeggen hier. Nog 21 nachtjes slapen. We zullen Sint Maarten nog voor jullie lopen en de goed heilig man binnen halen en vertellen dat jullie eraan komen. Maar daarna moeten jullie het zelf weer doen. xxxx

• 10 November 2013 - 10:37

Lija Ooms:

Hallo lieve familie. Wat een geweldig verhaal opnieuw. Wij zijn net terug uit Afrika en hebben hele andere dingen beleefd. Zeker voor de kinderen is dit natuurlijk fantastisch. Dit zullen ze niet vergeten. Misschien wel de prachtige uitzichten over valleien en zo, maar dit is super. Liefs Lija en Dik

• 10 November 2013 - 11:18

Lia:

Hallo, wat leuk om te lezen omtrent de pretparken. Er is veel veranderd met de tijd dat ik er geweest was. Nog maar weer eens er naar toe gaan, misschien wil Kees nu wel mee? Nog heel veel plezier de aankomende tijd. Groetjes Kees en Lia

• 10 November 2013 - 12:47

Ria:

Een leuk verslag en weer mooie foto's. Bij die ene zei Aukje meteen " oma Annemieke".
    Zijn net wezen schaatsen en toen we weer thuis waren, Aukje in tranen, ik mis Djoeke en Jesper zo. Zomaar uit het niets, dus het wordt tijd dat jullie thuiskomen, we kijken er naar uit. Evengoed, geniet nog maar even lekker. Gr en dikke kus

• 10 November 2013 - 13:02

Hannie Ooms:

Hallo lief klaverblad,
    Ik ben gewoon jaloers zoals Marike ( ik denk dat zij schrijft) deze reis op papier zet.Als je begint lees je het verslag in een keer uit.....dat komt omdat er een soort spanning in je reisverslag zit.
    In gedachten zie ik jullie kinderen in Disneyworld rond lopen......en het valt mij steeds weer op dat ze echt genieten van deze reis.......die gezichtjes stralen gewoon.Het lijkt mij toch een hele opgave, er voor te zorgen dat het leuk blijft voor de kids.Nog drie weken en dan is de "koek"op en gaat het dagelijkse leven in Nederland beginnen.......zal wel even wennen zijn, denk ik zo.
    Gerard en ik vertrekken maandag 11 november voor 15 dagen naar Cyprus...we hebben er beiden zin in.
    Lekker ontspannen....mooi weer wat kan een mens zich nog meer wensen.
    Nu lieve mensen geniet nog lekker deze laatste weken.
    Liefs Hannie