Reiskriebels - Reisverslag uit Nijeveen, Nederland van patrickenmarike - WaarBenJij.nu Reiskriebels - Reisverslag uit Nijeveen, Nederland van patrickenmarike - WaarBenJij.nu

Reiskriebels

Door: Marike

14 Mei 2013 | Nederland, Nijeveen

In 2007 gingen we op reis, hadden we een rugzak gepakt, treinkaartjes geboekt en daar gingen we. Nu staat er een camper voor de deur, volgepakt met fietsjes, speelgoed, hagelslag, kleding enzovoorts. Hebben we alles? Alsof er in Canada niets te koop is.... Dit komt vast doordat er 2 mogelijk kritische reizigers meegaan deze keer. Of zouden Jesper en Djoeke er geen moeite mee hebben dat we geen piet piraat hagelslag mee hebben, sjors de aap niet mee is en we geen Nederlandstalige DVD's mee hebben? Dat risico nemen we maar niet.
De camper gaat vrijdag naar Antwerpen. Als we hem ingeleverd hebben dan zit de meeste voorbereiding erop. Die koffer pakken en op het vliegtuig stappen is niet zo moeilijk.
Deze keer zullen we geen smokkelaars uit Mongolie tegenkomen, doen we geen schietgebedje in een aeroflot vliegtuig naar Moskou,slapen we niet op het vliegveld als we de hostels te duur vinden voor een half nachtje, zullen we geen 24 uur vertraging hebben omdat de trein ontspoord en met wagons deels in de rivier terechtgekomen is, gaan we niet in een wankelende boomstam op zoek naar een neushoorn die 's avonds nog op de camping rondloopt.
Toch zijn we benieuwd wat we nu mee gaan maken. Mooie uitzichten aan de oostkust in Canada om mee te beginnen. Op zoek naar walvissen, dolfijnen en ergens nog een bruine beer.
De grootste overeenkomst met de vorige reis is dat het reisplan verder nog openstaat. Dat we 's avonds onder het genot van een drankje bedenken waar gaan we heen morgen, of overmorgen of de dag erna of daarna.....

Nu nog de laatste loodjes, de werkzaamheden afmaken en allebei afscheid nemen op het werk, nog wat gezellige afspraakjes met vrienden en familie, gedag zeggen op school en bij de oppas.
De tijd is de afgelopen weken stiekem door de vingers geglipt, maar toch, wij zijn er klaar voor!
1 juni via Reykjavik naar Halifax.

• 14 Mei 2013 - 23:00

Ria Ooms:

Spannend allemaal en wat zullen we jullie missen....geniet er maar van. Dikke kus....

• 14 Mei 2013 - 23:02

Nicole Laagland:

Hey Marike en Patrick,

Wat leuk, een nieuw avontuur om te volgen! Ben benieuwd of het dit keer misschien wel avontuurlijker wordt dan de vorige keer met 2 kritische kinderen.

Heel veel plezier!

• 14 Mei 2013 - 23:21

Jitske:

Nog eventjes en dan gaan jullie. Gelukkig komen de kleintjes dit weekend nog logeren. Wat zullen we jullie missen en heel veel plezier. xx

• 15 Mei 2013 - 06:58

Nicolette:

We volgen jullie hoor! Heel veel plezier en geniet ervan, dit keer met zn viertjes!

• 15 Mei 2013 - 08:26

Marielle Wagemaker:

Wat een te gekke plannen!!!
    Doen jullie goed, geniet ervan!!!

• 15 Mei 2013 - 08:51

Bas Kuijten:

Hmmm, wat een heerlijk eerste verslag. Het begint bij mij zelfs alweer te kriebelen en dan ga ik alleen nog maar van jullie verslagen genieten terwijl ik hier blijf.
    Ik heb veel respect voor hoe jullie leven en iedere keer weer jullie hart volgen en erop uit gaan. Altijd jullie eigen gevoel volgen. Respect.
    Ik gun jullie heel veel mooie ervaringen en groeistapjes samen.
    Tot de volgende...

• 15 Mei 2013 - 09:23

Hannie Ooms:

Hallo avonturiers,

Ik krijg al de kriebels als ik het verslag lees. Zo jullie gaan reizen, reisden Gerard en ik weken door Marokko en de woestijn waar nog mijnen lagen.
    Waar wij bijna niemand tegen kwamen......en helemaal op ons zelf aan gewezen waren.....en overnachtten voor het donker was.......ERGENS.
    Elektriciteit ( accu's),water en een krat met etenswaar hadden wij altijd genoeg van in de Landrover.
    Nu reizen wij met Arke en maken een rondreis door Tunesië van 15 dagen,......waar wij nu ook naar uitkijken.
    Verder reis ik jullie op papier achterna........en hoop dat het een héél fijne avontuurlijke reis wordt.
    Nu lieve mensen.....veel plezier maar kom niet te dicht bij die bruine beer.
    Lieve groetjes Hannie .

• 17 Mei 2013 - 11:39

Lubbert En Tinie:

Wij wensen jullie een goede reis en we blijven jullie volgen en heel veel groeten van ons lubbert en tinie

• 21 Mei 2013 - 17:30

Anneke En Ber:

Je weet hoe nieuwsgierig Anneke is, dus volgen gaan wij jullie zeker, veel succes met de voorbereidingen.
    Gr. Ber en Anneke

• 21 Mei 2013 - 18:02

Hans Annemiek Schmitz.:

Wij gaan jullie volgen en hopen dat alles goed zal gaan.
    WIj kijken er naar uit om een stukje mee te mogen gaan.
    Gr.hans-annemiek.

• 29 Mei 2013 - 13:18

"Juf" Roelina:

Zo, ik ben al op "jullie" site, heb me aangemeld voor de mailing..;-) Al heel veel gereisd zie ik en nu dan met de kinders..

Nogmaals heel veel plezier en ik zie jullie verslagen/foto's wel!

groetjes,
    Roelina

• 03 Juni 2013 - 12:53

Fam. Van Der Linde:

Hallo familie wij zijn ontzettend benieuwd hoe alles gaat verlopen. Britt vind het vooral spannend en verteld aan iedereen dat Jesper uit haar klas op reis is. Wij wensen jullie heel veel plezier. Gr. Bianca van der linde moeder Britt.

• 03 Juni 2013 - 16:06

Francis En De Rest Hiero:

Hey familie!
    Geen beren aaien en ook niet zo dichtbij met de camera!!!!!!
    een hele fijne tijd toegewenst!!!!!

Francis en de rest hiero.

• 11 Juni 2013 - 20:41

Nel En Gerda:

Hallo luidjes,
    De reis goed verlopen?
    En hebben jullie al van alles gezien
    Geniet er vooral van
    gr Nel

• 14 Juni 2013 - 07:55

Trieneke Evers:

Hallo we misten Jasper al bij de overblijf! Lekker genieten en tot na de grote vakantie !!! De overblijf Nijeveen