Halifax, here we are! - Reisverslag uit Halifax, Canada van patrickenmarike - WaarBenJij.nu Halifax, here we are! - Reisverslag uit Halifax, Canada van patrickenmarike - WaarBenJij.nu

Halifax, here we are!

Door: Marike

03 Juni 2013 | Canada, Halifax

Wie weet wat voor dag het is vandaag? Is het maandag, dinsdag, woensdag,donderdag, vrijdag, zaterdag ,zondag? Jesper zong gisteren dit liedje van school. Waarna ik vroeg, wat voor een dag is het dan vandaag?
Jesper: zondag.
Hoe weet jij dat het zondag is?
Jesper: nou, omdat ik morgen naar school moet. Oh nee, ik hoef niet. Het is hier altijd zondag!

2 1/2 week geleden gingen we met een volgeladen camper naar Antwerpen. Deze ging eerst door de wasstraat waarna we hem ergens konden parkeren tussen tractoren, boten en andere campers. We waren best opgelucht dat er niemand een opmerking maakte in de trant van, deze camper staat niet op de lijst, of ik kan jullie naam nergens vinden. Daarna werd het tijd om gedag te zegen, het werk, school, buren, vrienden en familie.
Afgelopen zaterdag werden we bij het inchecken tegengehouden door de steward van icelandair. Hebben jullie een retourticket? Eh nee. Oh dan kunnen jullie niet mee!
Pardon, wat zegt u?
Zonder retourticket mogen jullie niet mee.
Na een paar keer een welles nietus , kwam de steward erachter dat Halifax niet in de VS ligt maar in Canada. En kon ik hem overtuigen dat je voor Canada geen retourticket nodig hebt, zodat we alsnog werden ingecheckt.
Zo, bedankt voor het brengen van mijn hartslag naar 180......
Jesper en Djoeke gedroegen zich voorbeeldig. Jesper viel in het laatste uur in slaap waardoor we naast 2 rugzakjes, 2 rugzakken, een fototas en 2 zitverhogers ook nog een kind mee moesten tillen door de douane naar de bagageband.
Maar dan beland je in het land waar de mensen vriendelijk en hulpvaardig zijn. We werden vooraan in de rij geschoven bij de douane., er werd naarstig gezocht naar de kinderwagen etcetera.
Bij het ophalen van de huurauto, kozen we een mooie auto uit onder het bordje 9 waarnaar we verwezen werden. Echter na het inladen van alle bagage, een slapend en een bijna slapend kind, kon de sleutel er niet in. Aan de andere kant hing ook een bordje 9 met een kleinere auto. Maar goed, no problem, you take this car....
We blijven in het hotel tot 5 juni, dan kunnen we de camper ophalen als het goed is. De boot hebben we gisteren al binnen zien komen, dus het zou mooi zijn als die niets verloren is onderweg. Want een hotel is aardig, maar we staan alweer te trappelen om op pad te gaan.

Halifax is een mooie havenplaats, met een historisch gedeelte, hoge flats, mooie waterfront met speeltuin (niet onbelangrijk) omringd door veel bos, meertjes en vissersplaatsjes als Peggy's Cove, Fisherman's cove. Mooi is dat we hier weer naar vissersbootjes en vuurtorens gaan kijken. Alsof we die niet in Nederland hebben....
Toch is het hier net weer anders, de gekleurde huisjes, de kreeftevallen , de rustige weg er naar toe en de omgeving die er omheen ligt.

De Engelse taal vindt Jesper toch wel interessant. Nadat hij de eerste ochtend vroeg, zijn we nu in Canada? Waarom praten we dan nog geen Engels. (omdat we nog niet van de kamer geweest waren).
Vroeg hij vandaag, hoe praten baby's in het Engels?
Tsja......

• 04 Juni 2013 - 07:25

Brenda Schmitz:

Hey,

Weer een leuk verhaal! En het ziet er mooi uit!

Xxx

• 04 Juni 2013 - 07:52

Roelina:

Hallo!! Best spannend allemaal....enne: nu zie ik waarom de kinders meegaan: wat een heerlijke foto's.

En Jesper: laat je me weten, hoe het klinkt als de Canadese baby's huilen? ;-)

groeten uit, eindelijk, zonnig Nijeveen!

"Juf" Roelina

• 04 Juni 2013 - 08:26

Buurtjes Nr 5:

Goed om te horen dat jullie veilig en wel zijn aangekomen! Mooie foto's en nu lekker genieten daar!
    Hopelijk is de camper er morgen en kan het avontuur beginnen!
    Hier vraagt Melua nog steeds elke dag of ze met " doeke pelen" mag!
    Stiekem hoop ik dat ze dat nog even blijft doen!

En ik ben ook erg benieuwd jesper hoe de baby's in het Engels praten.. Hihi
    Lekker veel oefenen!

Groetjes van de Soertjes!

• 04 Juni 2013 - 08:45

Antoinette:

Heerlijk zo'n goede start, dat belooft een heerlijke tijd te gaan worden. Het reiskriebelen begint mee te groeien als ik die mooie foto's en enthousiaste verhalen lees. Kijk uit naar je volgende verslag. Heel heel veel plezier.

Gr. uit een overstroomt en zeer nat Alpbach.
    Antoinette

• 04 Juni 2013 - 09:04

Ria:

Marike, toch nog iets van de opvoeding blijven hangen, bootjes kijken?
    Blijft leuk natuurlijk. mooie fotos. gr en dikke kus.

• 04 Juni 2013 - 09:04

Henk En Rita:

Wat een heerlijk verslag om te lezen ben benieuwd naar de rest van jullie reis. Op de foto te zien is het daar niet erg warm?
    lieve groetjes
    Henk en Rita

• 04 Juni 2013 - 10:42

Suzanne:

Heey wat gezellig om te lezen wat jullie avonturen,... Leuke foto's erbij! Mooie reis! Veel plezier! Tot t volgende verslag!

• 04 Juni 2013 - 12:39

Wil Van Bakel:

spannend het is nu echt begonnen hoe komen we toch aan zulke reislustige kinderen maaike en ramon gaan ook weer oppad naar mozambiqe en tanznia veel plezier en doe voorzichtig [ nu lijk ik oma doing wel ]

• 04 Juni 2013 - 14:35

Mirjam:

wat een heerlijk begin van jullie avontuur!! Plezierrr! X

• 04 Juni 2013 - 14:57

Jitske:

Nog maar net weg en al een heerlijk verslag. Wat kan je toch leuk schrijven Marik. Kijk uit naar de volgende. Aukje kwam zondag thuis en was moe en had oorpijn. Zag de foto's van Djoeke en Jesper en begon te huilen. Ze heeft het nu ook steeds over de wintersport en Sinterklaas. Zo ook van als ik jarig ben geweest komt Sinterklaas bijna en Jesper en Djoeke.

• 04 Juni 2013 - 16:30

Lubbert En Tinie Van Loo:

Wij hebben het verhaal gelezen zag er goed uit nu nog de camper en dan verder . Hele mooie foto,s verder heel veel plezier groet van ons

• 04 Juni 2013 - 16:32

Bianca Van Raaij:

Wat een heerlijk verhaal om te lezen. En de foto's zijn prachtig. Jullie gaan een geweldige tijd tegemoet en dat Jesper maar van die heerlijke opmerkingen mag blijven maken. Veel plezier!

• 04 Juni 2013 - 18:35

Hans En Annemieke:

Hoi lieve schatten wat kun je toch een leuk verhaal schrijven.
    Er zijn al weer een paar dagen om zo zie je maar het is zo weer Dec.
    Nu veel liefs en kusjes voor de kids van Opa en Oma.

• 08 Juni 2013 - 10:07

Mary Meerveld:

ongelooflijk, dat wij van die avonturiers in de familie hebben, wat een geweldig verslag en leuke foto's
    wij reizen zo met jullie mee , en volgen jullie op de voet.
    heel veel plezier,
    groetjes, erwin, mary, britt.