We're on the road! - Reisverslag uit Shediac, Canada van patrickenmarike - WaarBenJij.nu We're on the road! - Reisverslag uit Shediac, Canada van patrickenmarike - WaarBenJij.nu

We're on the road!

Door: Marike

10 Juni 2013 | Canada, Shediac

Jawel, het is gelukt. Afgelopen woensdag konden we 'morgens eerst naar een kantoortje van de rederij om papieren voor de camper op te halen. Daarna moesten we nog bij de douane langs waar we Welcome in Canada te horen kregen en er kleurplaten uitgedeeld werden. Uiteindelijk konden we naar de haven. Patrick ging het terrein op samen met 8 zenuwachtige Duitsers (die overigens gemiddeld 20 jaar ouder waren....) Jesper, Djoeke en ik werden achtergelaten bij een alleraardigste havenwerknemer die direct tekenfilmpjes op zijn computer op ging zoeken. Op de bewakingsbeelden liet hij ons zien waar de camper al op ons stond te wachten.
We zijn nog ergens gas gaan tanken op een achteraf terreintje bij een bouwmarkt, maar ook het gasstel doet het, dus het gaat goedkomen.
Halifax was een leuke stad, maar nu was het toch tijd om de rest van het schiereiland , Nova Scotia, te gaan ontdekken.
We zijn richting het noorden gereden om daar de Cabot trail te volgen. Een schitterende kustweg over glooiende bergen langs het national park Cape Breton Highlands. Nooit geweten dat er zoveel verschillende kleuren groen bestaan. Langs meertjes, door bossen, uitzicht over stranden en kustlijnen, noem maar op.En inderdaad Bas deze kan in het rijtje van de Great ocean Road/de kustwegen in NZ of de weg langs de kaap Hoorn in zuid Afrika.
We hebben op een paar campings gestaan met een schitterend uitzicht over de Atlantische oceaan. De campings zijn verder vrij simpel. De mede bewoners hebben zelf dan ook campers of een soort trailers mee waardoor ze geen behoefte hebben aan douche/wc/afwas gelegenheid. Volgens Patrick zitten er minstens vaatwassers, wasmachines en grote badkamers in. We krijgen vast nog wel de gelegenheid om ergens binnen te kijken, maar onze camper is inmiddels gedegradeerd tot campertje.
Jesper vermaakt zich prima. Hij heeft een nieuwe fiets gekregen dus die crost rond waar hij maar kan. Djoeke vindt op iedere camping wel een schommel , ze zijn zo makkelijk....
Vannacht hebben we aan een baai gestaan waar de getijden zo erg verschillen dat je bij hoog water het water zo binnen ziet stromen , bijzonder om te zien (echt zo'n gevalletje van:je had er bij moeten zijn..)
Vandaag zijn we het schiereiland afgereden en zitten we in New Brunswick. We zijn op een RV park beland waar de pensionadas hun camper plaatsen aan het inrichten zijn voor aankomende zomer. Where the hell did you find this place, werd me gevraagd. Tsja , We rijden een stukje en denken ach hier stoppen we. Er is een speeltuin, we staan met onze neus 5 meter van het strand met uitzicht op een baaitje en de mensen zijn vriendelijk. Kennelijk rijden we nu door een stukje waar minder toeristen komen.
Jesper kan inmiddels al een paar zinnetjes Engels, en Djoeke dreunt dat op haar manier ook na. Spreken ze hier Frans!!! Ja dat gaan we ze niet leren. En dit Frans is al helemaal niet te verstaan. Eerlijk is eerijk we zijn nog nooit zulke vriendelijke Franstaligen tegengekomen (die ook nog aardig Engels spreken).
Dat we lang wegblijven hebben ze nog niet goed door. Maar het antwoord van Djoeke: naar Nijeveen? Als ik zeg , we gaan terug. Is veranderd in, de camper? En wanneer we zeggen, we gaan wat boodschappen doen, antwoordt ze ook niet meer; de Coop? (onze plaatselijke buurtsuper in Nijeveen).
Het weer is nog niet fantastisch, wat wisselend , lijkt wel Nederland. In het binnenland wordt de 30 graden wel al aangetikt, maar het is hier te mooi om direct door te zoeven richting Niagara Falls. Eerst kijken of we hier in de buurt nog walvissen kunnen spotten.....

• 10 Juni 2013 - 08:54

Ria:

goedemorgen,
    dit is weer een mooi verslag. Op skype praat je toch over andere dingen...en dat Jesper al een paar zinnetjes Engels spreekt hebben we zondag gehoord, zo pittig...
    Gister een mooie dag bij AV edam, prachtige baan. gr en dikke kus

• 10 Juni 2013 - 09:03

Fam. Soer:

Heerlijk verhaal weer!! Lekker genieten!! Groetjes van nr. 5

• 10 Juni 2013 - 09:10

Lubbert En Tinie Van Loo. :

Wat een onderneming . Het is er erg mooi op de foto,s zo te zien jullie genieten er van de kinderen hebben goed schik zien wij nu we zeggen maar geniet er nog van en tot de volgende verslag groet uit een koud ermelo 14 graden. Lubbert en Tinie

• 10 Juni 2013 - 09:50

Lija Ooms:

Lief viertal. Ik ben gewoon jaloers op jullie. Wat is het toch heerlijk om onderweg te zijn.
    Wat is alles ook naar wens verlopen, kennelijk goed voorbereid.
    Wij zijn al enthousiast over een geweldige familiedag (gevaren naar Marken en Volendam). Het enige dat overeenkomt is dat wij ook met de camper waren.Met onderweg een lekke band.
    Maar Bram en Ria hadden het prima voor elkaar.
    Als ik het goed lees staan jullie op prachtige campings met vooral hele grote uitbouw campers.
    Dat herinner ik me nog van onze camper tocht door Canada.
    Ik wens jullie een goede reis met prachtige ervaringen.Lieve groeten Lija en Dik.

• 10 Juni 2013 - 10:13

Henk En Rita:

Hallo

Wat een heerlijk verslag en wat fijn dat het goed gaat met de kids want dat is toch belangrijk voor jullie eigen plezier ook. A.s. vrijdag gaan wij met de hele fam. naar Slagharen verheug me erop maar dat is niet te vergelijken met jullie reis.
    Nog een heerlijke tijd verder.

Groetjes
    Henk en Rita

• 10 Juni 2013 - 11:14

Jitske:

Wat lekker genieten. Straks spreekt Jesper geen NL meer, maar op de manier van Barry Stevens. Toneel is afgelopen en is door iedereen goed ontvangen. Have fun en geniet.

• 10 Juni 2013 - 12:51

Laury Tijssen:

Hey Patrick, Marike, Jesper en Djoeke,

Wauw, wat een prachtige foto's en mooi verhaal! Super gaaf om zo toch een beetje mee te maken wat jullie daar allemaal beleven!
    Leuk dat de kids het ook zo naar hun zin hebben, jullie hebben een grote,mooie en onvergetelijke stap gezet! Geniet van al het moois daar met het gezin en tot het volgende verhaal!
    Liefs van Laury

• 10 Juni 2013 - 16:08

Hannie Ooms:

Hallo avonturiers,

Wat zijn jullie "rijk" om zoveel met de kinderen te kunnen delen .Je schrijft het zijn gemakkelijke kinderen,
    maar dat komt ook door jullie instelling.Als ik ze zo op de foto's bekijk....zie je ze genieten.
    Wij hier genieten van het verhaal dat jullie zo schrijven dat je het bijna zelf beleeft.
    Zoals ik al eerder schreef, ben ik "bijna "jaloers op jullie....jullie reizen geeft de mens ook het gevoel van vrijheid. Houden zo, geniet maar van elk moment.
    Liefs Hannie

• 10 Juni 2013 - 19:04

Rikus En Lammie Van Essen:

Wij genieten van jullie verslag. We wensen jullie een heel fijne tijd, hebben jullie gemist om uit te zwaaien.
    groetjes Rikus en Lammie
    Nijeveen

• 10 Juni 2013 - 22:35

Henk Ffies Zonder Rita Want Die Slaapt Al:

Hoy, lees net jullie bericht. Ik wil jullie nog een hele fijne reis toe wensen. Ik hoop nog veel te lezen van alle avonturen.
    Groetjes,
    Henk

• 11 Juni 2013 - 17:54

Yvette:

Hoi hoi,

Volgde ik jullie tijdens de vorige reis met een "afstand" van 3 maanden, deze keer vanaf de bank in Rotterdam. Met plezier lees ik jullie belevenissen.
    Onze Noura is nog iets te klein (vandaag 11 weken) voor zo'n groot avontuur, maar door jullie verhalen begint het bij ons toch ook alweer te kriebelen. Wie weet...
    Heel veel plezier en tot het volgende verhaal.

• 11 Juni 2013 - 18:46

Opa En Oma:

Hoi Patrick Marike Jesper en Djoeke.
    Wat een leuke foto''s en wat een mooie fietsJesper nu kan je lekker crossen.
    We hebben zondag een hele gezellige familie dag gehad en jullie krijgen van iederen de groeten.
    Iedereen was er en het was goed geregeld volgend jaar gaat Marianne en Ivar het regelen.
    Ik vertel nog wel wat we gedaan hebben.
    Nu veel liefs van ons en extra kusjes voor de kids.

• 11 Juni 2013 - 20:50

Nel En Gerda:

Hallo luidjes

wat een leuke fotos, Jesper gat steeds meer op Patrick lijken.
    Wat een ruimte om te fietsen voor hem.
    Djoeke vermaakt der wel als ze maar met water en zand kan spelen.
    Vergeet vooral de speeltuin niet.
    Hoop dat jullie ook de walvissen nog te zien krijgen.
    gr Nel

• 12 Juni 2013 - 14:41

Martini Ooms:

We hebben weer genoten van jullie prachtige verhalen en zien de volgende met belangstelling te gemoet.
    Toch een lekker idee dat alles goed is gegaan met de camper enz.
    We wensen jullie nog een fijne tijd en tot de volgende reactie.
    Gr. Nien en Martin

• 16 Juni 2013 - 10:59

Frans Doing:

Ziet er goed uit fantastisch begin van deze mooie reis veel plezier samen we gaan julli volgen hoor frans en marina