Het is zomer!!! - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van patrickenmarike - WaarBenJij.nu Het is zomer!!! - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van patrickenmarike - WaarBenJij.nu

Het is zomer!!!

Door: Marike

26 Juni 2013 | Canada, Niagara Falls

Oh mam, jij hebt wel duizend stippeltjes op je bovenbeen. Tot, he, wist je al dat je daar ook drie muggenbulten hebt? Nee, dat wist ik nog niet, die jeukte dus ook niet, nog niet.
De korsten in onze nek van de beten van de black flies zijn bijna verdwenen en hebben plaats gemaakt voor muggenbulten. Minder groots met meer jeuk. Het betekent wel dat het warmer is geworden, waar het vorige week nog schommelde tussen de 18 en 24 graden, tikt het nu overdag toch wel 30+ aan.

Vanaf Saint Jerome zijn we naar een dierenpark gereden om de dieren te leren kennen die hier in Canada rondlopen. De Moose, zwarte beren, elanden, bambi's, bizons etcetera liepen rond de auto en op sommige plaatsen kon je een leuke walk lopen (waar de beren dan weer achter een hek stonden). Een soort Beekse bergen dus, maar dan zo groot als de halve Veluwe. We hebben wel wat rendieren elders los zien lopen, maar wie weet vinden we de beer ook nog ergens over een paar weken (veilig vanuit de camper bijvoorbeeld).
Door een mooie groen en glooiend landschap reden we Ottawa voorbij en kwamen we langs een waterrijk gebied met veel haventjes, sluizen, meertjes richting de Thousand Islands. Het mooie van een niet uitgestippelde route is dat je onverwachts op geweldig mooie plekjes komt. Vlakbij het plaatsje Gananoque kwamen we op een mooie plek te staan, waar je van de camping een trail kon lopen waarbij je eindigde op een berg met een geweldig uitzicht over the Thousand islands.
De thousand islands is een gebied bestaand uit ongeveer 1700/1800 eilandjes gelegen in de Saint Lawrence river wat weer uitmondt in Lake Ontario.(het is een eiland als er een stukje grond/rots begroeid is met 2 plantensoorten). Tevens is dit het grensgebied tussen de VS en Canada waardoor de eilanden in de Vs en in Canada gelegen zijn. Hier zijn wij dan weer met een bootje tussendoor gevaren.
Vanaf dit mooie plekje zijn we naar Carrying place gereden. Daar belandden we op een camping van Jan en Jannie, twee Nederlanders dus. Zij wisten ons te vertellen dat er de volgende dag nog een Nederlands gezin zou komen in een Scania truck. Heel toevallig, hetzelfde gezin die we eerder ontmoet hebben met Jan Jaap en Larissa en 2 kinderen Vico en Levi. Jesper en Djoeke helemaal blij met hun speelmaatjes. Zij hebben zich daar prima vermaakt in het zwembad en de speeltuin. En wij ook naast het kampvuur. Jan nodigde ons nog uit voor een bootritje over lake ontario, met wat achtergrond informatie. We hebben nog nooit zoveel op een boot gezeten tijdens de vakantie....
Gisteren zaten we in dubio, gaan we Toronto aandoen of slaan we ook deze grote stad over. Ja, nee, ja ,nee, uiteindelijk reden we downtown met de camper onder de CN tower door, en tsja dan wil je er in ook. Dus op zoek naar een parkeerplek, waar we uiteindelijk door een breed lachende Afrikaan werden ontvangen en we de camper wel ergens tussen konden plaatsen. De CN tower was geweldig. Schitterend uitzicht. Downtown zou heel leuk kunnen zijn, wanneer het geen 32 graden is, we geen kinderen meedroegen (krijg de kinderwagen maar eens uit de camper als de deur 20 cm open kan) en we ons hotel met airco op loopafstand konden bereiken. Maar goed, been thee done that. 's Avonds nog op weg naar een camping en dan ben je niet heel kieskeurig...
Tot nu toe hebben we verschillende campings gehad met mooie unieke plekken, langs riviertjes, standjes, uitzicht op een baai etcetera. Het sanitair echter is nog weleens verouderd en op het niveau van Frankrijk 15 jaar geleden.
Nu was er sanitair die zelfs in de schemering niet om aan te zien was. Er zou nog een tweede toiletgebouw zijn, dus ik met handdoek onder de arm over de camping (die er verder wel aardig uit zag langs een klein meertje). Kom ik 2 dixi's tegen!! (zo'n chemisch toilet die tijdens festivals, evenementen of oefeningen bij defensie gebruikt worden) Nu zit ik officieel nog bij defensie echter we waren toch niet van plan om daar op plaats te nemen tijdens deze trip.
Maar goed inmiddels weten we hoe we met dat soort situaties om moeten gaan en is het gelukt om een koude douche te nemen zonder een muur aan te raken. En hebben we altijd nog ons eigen w'tje in de camper. Vanmorgen zijn we via de walmart (anti muskieten tent, ventilator en verjaardagen cadeau's voor Djoeke gekocht) naar Niagara on the Lake gereden. Nooit geweten dat hier zoveel wijn verbouwd wordt waarbij de wijnboeren hier in schitterende landhuizen wonen uitkijkend over hun wijnvelden. Vandaar zijn we afgezakt naar de Niagara falls die we al even bekeken hebben vanuit de camper, maar waar we morgen gaan bekijken op welke manieren je ze alsnog kunt bekijken (bootje maar weer??)
Vanavond geen kampvuur, Pat gaat geïrriteerd naar binnen (uiteraard niet op mij..). De muskieten vallen ons weer aan en de tent staat nog niet. Was niet nodig dacht ik.... Morgen maar wel.
De indrukken voor Jesper en Djoeke zijn geweldig groots. Er gaat veel in die koppies om: iedere dag hebben ze weer nieuwe vragen: : is die waterval net zo hoog als de wolken? Waarom praat die man Nederlands? Komt Vico ook hierheen? Is dat Amerika? Wow. Eten beren ook mensen? Waarom niet? Waarom doen muggen dat? Wat is speedboat in het Engels? Wat is Wil je met mij spelen in het Engels? One, two three....twenty, one and twenty. Eh oh nee, twenty one.

• 26 Juni 2013 - 07:14

Ria Ooms:

Goedemorgen, weer een mooi verslag. Dat je in de vakantie nog nooit zoveel op een boot gezeten is niet helemaal waar, natuurlijk, Marike of is dat zo'n groot trauma dat je dat weggestopt heb? Wij gaan nu in ieder geval met het bootje op stap. Hier ook lekker weer.morgen een fijne dag en geef Djoeke maar een dikke verjaardagsknuffel van ons.
    Gr, xxx

• 26 Juni 2013 - 07:41

Frans:

Leuke belevenissen zo van ons ook een happy birthday voor Djoeke
    Frans marina

• 26 Juni 2013 - 08:58

Liane:

Hallo Patrick en familieleden die mij verder wel niet kennen.
    Het ziet ernaar uit dat jullie ondanks alle kriebels en jeuk jullie goed vermaken. Prachtige fotos ook zo met de kinderen, roept bij mij wel veel herinneringen op, reizen met je kind. Heerlijk dat je nu ook gewoon kunt doen waar je zin in hebt wel of niet die stad in, geen druk van de tijd of het snel naderen van het eind van de vakantie.
    De kinderen zullen wel genieten van al die aandacht en al het nieuwe.
    Hier in Nederland gaat alles zijn gangetje al wachten we wel op nieuw lekker weer. Daarom binnenkort maar naar australie en solomon ook niet verkeerd.
    Groeten ook van Bram en Klaske
    Geniet!
    Liane

• 26 Juni 2013 - 09:03

Roelina:

Wat een belevenissen! Gefeliciteerd vanuit een beetje "zomerig" Nijeveen en: vergeet de Drenthse taal niet...;-) groeten aan jullie allen!

• 26 Juni 2013 - 11:30

Lia Haverkamp:

Wat een geweldige reis zijn jullie weer aan het maken, heel veel plezier heel erg leuk hoe we weer op de hoogte worden gebracht, groetjes Lia

• 26 Juni 2013 - 19:30

HENK EN Rita:

Wat een heerlijke trip maken jullie alleen die muggen zelf ben ik er allergisch voor. Hier hebben we nog steeds geen muggen want het is ook te koud ong. 16 graden dus dan kies ik toch voor de muggen en warmte. W at heerlijk dat het goed gaat met de kids, wat zien ze een boel en wat een indrukken zullen ze hebben.
    We zijn weer erg benieuwd naar je volgende verslag het is net of ik zelf de reis maak!!

Lieve groetjes
    Henk en Rita

• 26 Juni 2013 - 20:26

Mauries En Brenda:

Hey,

Wat een leuk verhaal weer om te lezen. Gewoon genieten om te lezen. De kinders genieten ook zo te zien. Jammer dat we niet even op en neer kunnen om djoeke een knuffel te geven met haar verjaardag morgen. Veel plezier morgen.

Xxxx

• 26 Juni 2013 - 22:28

Arnout En Marije:

He toppers,

Wat weer een prachtig verhaal.
    Gaaf om te horen wat jullie allemaal doen en hoe de kinderen erop reageren.
    We kijken weer uit naar het volgende verhaal.

Xxxx ons

• 27 Juni 2013 - 06:28

Buurtjes Van Nr 5:

Prachtig verhaal weer en dan zal de helft er niet eens opstaan denk ik!!
    Alvast gefeliciteerd met de kleine grote meid! Volgende verjaardag van djoeke maar gewoon hier hoor!!
    Melua heeft het nu ook in de gaten... In plaats van om half 8 met djoeke en jepser pelen is het nu... Djoeke niet thuis???
    Veel plezier nog en stuur maar wat warmte onze kant op! (15gr) hier!
    Liefs de buurtjes

• 27 Juni 2013 - 14:41

Hannie :

Hallo wereldreizigers, Ik ben even niet jaloers op jullie...nu ik aan al die muskieten en muggen denk.
    Toen Lija en ik met de ANWB door Polen reisden hadden wij ook veel last van muggen.......ik had de korsten op mijn benen en armen....en maar krabben....en krabben maar....fout natuurlijk.
    Maar goed alles gaat over.....jullie rijden wel door een ontzettend mooi gebied met al die meren.
    Gerard ei Ik bekijken alles op Google Earth....en zetten bij elke plaats een Gele punaise ....zo reizen wij met jullie mee......zonder muskieten of muggen.Ook noteer ik alles in een boekje.
    Fotografen / filmen jullie beiden ? Dat wordt dan een verschrikkelijk mooi reisverslag.
    Nu lieve mensen ik kijk uit naar jullie volgende verslag.
    Lieve groeten van Hannie

• 27 Juni 2013 - 19:49

Francien:

Dag wereldreizigers,
    weer lekkere verhalen. ik ben het met Marike eens dat je beter steekvliegen kunt hebben dan muggen en nog erger knoetjes. hoe kleiner hoe langer ze je pesten met die jeuk. sterkte ermee.
    het weegt in ieder geval op tegen al dat moois dat je nu met z'n 4en beleeft. ik vind we dat jullie al een vreselijk gevaarlijke beer op de foto hebben. hoop dat jullie er niet nog meer tegenkomen. willen jullie Djoeke een verjaardag zoen van ons geven ? als jullie terug komen doen we het over. we hebben geprobeerd ballonnen in bericht te plakken voor Djoeke maar dat lukt niet. als jullie nu het liedje van Clowntje Piet met bewegingen voor haar zingen , heeft ze toch nog een ballon.

wij wensen jullie weer veel plezier. liefs Ruud en Francien.

• 29 Juni 2013 - 18:19

Jan En Ineke:

Eindelijk een berichtje van ons na geloof ik de 7de keer een verkeert mail adres gehad te hebben nu op deze manier.
    We begrijpen dat jullie het fijn hebben en genieten van Canada.
    Af en toe horen we wel wat van Annemiek maar nu kunnen we jullie reis zelf bijhouden en jullie avonturen mee beleven.

Veel reis plezier en Lieve groetjes van ons

Jan en Ineke

• 29 Juni 2013 - 21:37

Matthijs:

Jaloersmakend deze verhalen.....
    Maar ook voor een burgermedewerker is een dixi geen optie . :-)
    Feliciteer je kleine schat.
    Gegroet vanuit een regenachtig Nederland.
    de zomer heeft volgens mij 5 dagen geduurd en gaat nu al weer over in een lange herfst..
    Gr. Matthijs